بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

علت اختلال دفع در زنان


 
اختلالات دفع مدفوع از مشكلات شايع در انسان هاست، اما در زنان شيوع بيشتري دارد. از آنجا كه افراد در بيان اين بيماري و مراجعه به پزشك متخصص درمان بواسير كه فوق تخصص گوارش دارد، دچار مشكل هستند و از طرفي اين بيماري ها تعريف استانداردي ندارد، شيوع آن مشخص نيست، اما به هرحال در افراد زيادي موجب اختلال در زندگي شده و در برخي افراد موجب اجتماع گريزي، افسردگي و عدم رضايت از زندگي مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۸:۲۷ توسط:jodyy موضوع:

درد ناگهاني مقعد

يكي از شايع ترين علل درد ناگهاني مقعد و اطراف مقعد مي باشد كه بطور ناگهاني و در افراد كاملا سالم بدون هيچ پيش زمينه اي از بيماري هاي مقعد ظاهر مي گردد و اگر چه در هر سني ديده مي شود ولي بيشترين شيوع آن در سنين بين ۱۸ تا ۳۵ مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۷:۳۶ توسط:jodyy موضوع:

نشانه هاي بواسير

يبوست شكايت شايعي در طبابت است و معمولا به عمل دفع، همراه با اشكال دفعات كم دفع ، احساس دائمي دفع كم يا دفع به ظاهر ناقص مدفوع گفته مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۴:۵۳ توسط:jodyy موضوع:

سندرم دامپينگ


 سندرم دامپينگ پاسخ فيزيولوژيك به حضور مقادير بيش از حد طبيعي غذا و مايعات هايپرتونيك در قسمت ابتدايي روده كوچك مي باشد. سندرم دامپينگ در نتيجه عمل جراحي و يا بدون آن نيز ممكن است ايجاد گردد. اكثر علائم را مي توان با وارد نمودن دزاژ بالاي گلوكز به داخل ژژنوم در افراد سالم نيز ايجاد كرد. اين سندرم ممكن است در نتيجه گاستروكتومي كلي يا جزئي و دستكاري دريچه پيلور ، فوندوپليكيشن و روش هاي باي پس معده به منظور درمان چاقي نيز بروز كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۱:۲۶ توسط:jodyy موضوع:

بواسير و اهميت درمانش

2/5 سانتي متري انتهاي كولون (روده بزرگ ) كانال مقعدي ناميده مي شود . كانال مقعدي يا شبكه اي از وريدهاي كوچك كه درست زير پوست هستند پوشيده مي شود . وضعيت هاي معيني چون زور زدن هنگام دفع مدفوع (اسهال و يبوست ) و يا نشستن هاي طولاني مدت ممكن است باعث بزرگي اين وريدها شود . اين وريدها بزرگ شده لايه هاي متورم بافتي را به وجود مي آورند كه به آنهابواسير مي گويند .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۷:۴۹ توسط:jodyy موضوع:

شدت علايم هموروئيد

هموروئيد به علت افزايش فشار بر روي وريدهاي ناحيه لگن و مقعد ايجاد مي‌شود. شدت علايم هموروئيد و طول مدت ناراحتي بستگي به ناحيه درگير شده دارد.فشار دايم باعث تضعيف بافت‌هاي حامي وريدها در كانال مقعد مي‌شود و در اين حالت بافت‌ها و وريدهاي متورم كه به سمت كانال مقعد مي‌باشند، متورم وموجب هموروئيد داخلي شده و يا زير‌پوست اطراف مدخل را برآمده مي‌كنند كه اين مرحله هموروئيد خارجي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۵:۳۶ توسط:jodyy موضوع:

بواسير و اختلالات دفع مدفوع در خانم ها

اختلالات دفع مدفوع از مشكلات شايع در انسان هاست، اما در زنان شيوع بيشتري دارد. از آنجا كه افراد در بيان اين بيماري و مراجعه به پزشك دچار مشكل هستند و از طرفي اين بيماري ها تعريف استانداردي ندارد، شيوع آن مشخص نيست، اما به هرحال در افراد زيادي موجب اختلال در زندگي شده و در برخي افراد موجب درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر اجتماع گريزي، افسردگي و عدم رضايت از زندگي مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۴:۵۱ توسط:jodyy موضوع:

بواسير ناشي از يبوست

يبوست يا خشكي مزاج مشكلي است كه به واسطه آن دفع مدفوع با سختي و درد همراه مي‌شود. به طور كلي، اگر كمتر از ۳ بار در هفته دفع انجام شود و مدفوع سفت و خشك باشد، نشانه يبوست است. خوشبختانه اكثر موارد يبوست موقتي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۴:۰۴ توسط:jodyy موضوع:

روش هاي درمان هموروئيد

هموروئيد كه در زبان فارسي بواسير ناميده ميشود يك بافت طبيعي است كه در انتهاي كانال مقعدي قرار دارد. هموروئيد در واقع يك شبكه وريدي است كه به وريدهاي هموروئيدال فوقاني، مياني و تحتاني تخليه ميشود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۲:۵۳ توسط:jodyy موضوع:

درمان بواسير و خونريزي ركتال مقعد

هموروئيد بيماري شايعي است و بيش از ۵۰ درصد مردم در مقطعي از زندگي شان دچار اين ناراحتي مي شوند. خونريزي ركتال مقعد  ( خون در مدفوع ) هنگام اجابت مزاج، از علايم اصليبواسير است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۹:۳۶ توسط:jodyy موضوع: