بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

بهره گيري از ليزر در درمان هموروئيد

بهره گيري از ليزر در درمان هموروئيد:

بايد دانست كه درمان هموروئيد با بهره گيري از ليزر افزون بر درد و خونريزي كمتر در مقايسه با جراحي معمولي در مدت زمان كوتاهي نيز اثر مي كند و بيمار به حالت معمولي زندگي اش برميگردد.تبليغات غلطي در اجتماع به منظور درمان با ليزر به ويژه درمان هموروئيد مشاهده مي‌شود كه باعث تصميم گيري‌هاي نادرست مي‌شود.

كلا ليزرها براي درمان بواسير به دو گونه كم توان و پرتوان قسمت مي گردند كه ليزرهاي كم توان در درمان زخم، كم كردن ورم و كاستن اسپاسم عضله ها عملكرد بيشتري دارند.گونه ليزر كم توان در دردزدايي اثرگذار باشد و در مطب بدون خونريزي و بدون احتياج به بيهوشي قابل عمل مي باشد.

ليزرهاي پرتوان به خاطر داشتن انرژي بيشتر براي قطع كردن يا سوزاندن استفاده مي شوند كه برخلاف ليزرهاي كم توان محتاج بيهوشي يا بي‌حسي موضعي مي باشند. توجه كنيد كه ليزري كه من در مطب به كار مي برم ليزر شيرينكيج راديال مي باشد به اين معني كه اين نوع ليزري مي باشد كه تابش آن به طور نوري و مستقيم تابش نمي كند بلكه با زاويه 140 درجه مقابلش را زير تابش مي گذارد پس احتياجي به بريدن توده هموروئيدي نمي باشد و من در تحت مخاط عروق و بافت همبند ايجاد كننده توده هموروئيدي را نابود مي كنم .

درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر با درد و خونريزي كمتري در مقايسه با جراحي معمولي توام مي باشد. برتري عمده به كارگيري از ليزر پرتوان را بايست كاستن درد و خونريزي و ترميم پرسرعت زخم دانست و گفت: بهبود درمان هموروئيد با ليزر در مقايسه با جراحي معمولي در حداقل زمان صورت مي گيرد.پس در ارتباط با عارضه هاي درمان با ليزر بايست دانست كه، عارضه هاي درمانبواسير وابسته به انواع روش هاي مورد استفاده دارد كه در ليزرهاي كم توان بدون عارضه مي باشد اما در به كارگيري از ليزرهاي پرتوان كه به منظور برطرف كردن توده هموروئيد در تحت مخاط و سوزاندن آن استفاده مي شود در صورت انتخاب ناصحيح با قدرت بسيار ، اين امكان هست كه منجر به سوزاندن بافت گردد اما در دستگاه هاي پيشرفته اين امكان و خطر بسيار پايين مي باشد.

در شيوه بهره گيري از ليزرهاي با فيبر نوري و بهره گيري از فيبر ليزر شيرين كيج و راديال عارضه ها خيلي پايين مي آيند و در تجربه اي كه داشته ام ميزان آنها در كمتر از 5 درصد مشاهده شده است. 


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۶:۲۷ توسط:jodyy موضوع:

درمان هموروئيد با دستگاه هاي پزشكي

درمان هموروئيد با دستگاه هاي پزشكي

هموروئيد يك گونه واريس وريدي مي باشد كه در قسمت ركتوم (راست روده ) پديد مي آيد. احتمال دارد اين توده هاي هموروئيد  ي به خارج از مقعد بيايند و هنگامي هم بر اثر پاره شدن وريدي خون در تحت مخاط و در درون توده هاي هموروئيدي جمع گردند كه خيلي دردآور مي باشد و اغلب در خارج از مقعد بروز مي كنند كه به منظور خلاص شدن از درد بايست تخليه و محل آن با ليزر سوزانده شود .

بر اثر وارد آمدن فشار زياد در موقع دفع اين تجمع وريدي پرخون شده و متورم مي شود و اگر فشار تكرار شود و يبوست رويه ان زخمي شده و منجر به خونريزي ميگردد . معمولا اين خونريزي در قسمت پاياني دفع مشاهده ميشود.

درمان هموروئيد و بواسير با دستگاه هاي پزشكي

درمان هموروئيد با دستگاه داپلر درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر با روش داپلر كه با دستگاه ويژه نخست شريان پيدا شده و بعد اين شريان مسدود مي گردد و در گام بعدي وريد مسدود ميشود . اين شيوه در عمل كار ساده اي نمي باشد و يافتن شريان و بستن آن به درستي انجام نمي شود و آخر سر همان شيوه رابر بند ( حلقه لاستيكي ) ميشود اين شيوه نيز به منظور توده هاي خارجي مناسب نيست.درمان بواسير با ليزردرمان ليزري بواسير يا هموروئيد در حال حاضر خيلي شايع گشته به اين خاطر كه به نسبت بقيه شيوه هاي درماني خيلي ساده تر، كم هزينه تر و كم عارضه تر مي باشد و احتياجي به بستري شدن در بيمارستان ندارد ( البته در موردهايي كه فرد مبتلا خيلي حساس است و بيهوشي عمومي خواسته بيمار مي باشد كار راحت تر مي گردد) دوران نقاهت پس از عمل جراحي خيلي كوتاه مي باشد .شيوه درمان بواسير با ليزر برخي اوقات با بقيه شيوه هاي درمان بواسير همراه مي شود مثل همراه كردن اين شيوه با رابر بندينگ ( حلقه لاستيكي ) و فريزينگ كه همان يخ زدگي مي باشد كه احتمال دارد در موردهايي نتيجه خوبي بدهد اما اصل درمان هموروئيد با ليزر مي باشد. بايد توجه كنيد كه در غالب مركزهاي درماني با ليزر از شيوه سوزاندن يعني كوتريزاسيون بهره مي برند اما برخي از كارشناسان با دستگاه خيلي پيشرفته اي كه در اختيار دارند از شيوه كواگولاسيون و به طور  تحت مخاطي بواسير را درمان مي نمايند. اين دستگاه با فيبر ليزر راديال شيرينكيج عمل ميكند به اين صورت كه در زير مخاط فرو مي رود و عروق توده هموروييدي را نابود مي كند و در نتيجه توده هموروئيدي از بين مي رود.


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۶:۰۵ توسط:jodyy موضوع:

هموروئيدكتومي

برداشت هموروئيد (هموروئيدكتومي)

در بيماران مبتلا به هموروئيد تركيبي خارجي و داخلي علامت دار، كه به درمان هاي غير جراحي جواب نداده و يا اين گونه درمان ها برايشان مناسب نمي باشد، انجام مي شود.

اين موارد شامل بيماري شديد، بيماران مبتلا به شرايط ديگري مانند شكاف يا فيستول و بيماراني كه عمل جراحي درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر برايشان ارجحيت دارد، مي شود. تنها حدود 10- 5 درصد بيماران نياز به عمل جراحي هموروئيدكتومي دارند.

عود مجدد در اين عمل شايع نمي باشد و اين روش موثرترين راه درمان بواسير، به ويژه در انواع هموروئيد درجه سه، مي باشد. هموروئيدكتومي را مي توان با روش هاي مختلف و با استفاده از ابزارهاي مختلف انجام داد، هرچند بيشتر اين روش ها، انواع مختلف روش هاي باز يا بسته مي باشند. روش ميليگان- مورگان (روش باز) به فراواني در انگلستان استفاده مي شود.

اين روش با استفاده از برش بواسير داخلي و خارجي انجام شده و زخم پوستي به صورت باز رها مي شود تا در عرض يك دوره  8-4 هفته اي بهبود يابد. هموروئيدكتومي فرگوسن ( روش بسته) به صورت برش هموروئيد داخلي و خارجي انجام شده و زخم پوستي در همان ابتدا بسته مي شود.

منبع: هموروئيدكتوميي


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۵:۱۳ توسط:jodyy موضوع:

درمان بواسير با رابر بند

عوامل زير باعث افزايش فشار در رگ هاي هموروئيدي مي شوند.

اين وضعيت ها اگر چه عامل بواسير نمي باشند، بلكه به عنوان ريسك  فاكتورهايي در ايجاد اين بيماري موثر هستند:
فشار براي دفع مدفوع، ايستادن براي مدت طولاني، بارداري، افزايش وزن و چاقي، يبوست مزمن يا اسهال، سيروز، غذاهاي حاوي چربي بالا و فيبر كم

يكى از روش هاى جديد و شايعى كه طرفداران زيادى دارد بستن هموروئيد با حلقه لاستيكى (رابر بند) است. اين روش در مورد هموروئيدهاى درجه دوم و سوم مناسب بوده و به صورت سرپايى بدون استفاده از بى حسى و بيهوشى در مطب قابل انجام است.


محدوديت هاى آن در مورد هموروئيدهاى خارجى و يا مخلوط است.
در اين روش درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر با كمك يك وسيله يك بارمصرف حلقه لاستيكى را روى قاعده هموروئيد قرار داده تا به تدريج هموروئيد سياه شده و بيفتد.

اين روش درمان بواسير در ايران و در بسيارى از مطب ها و درمانگاه هاى تخصصى كولوركتال انجام مى شود.
مزيت اين روش به ساير روش ها هزينه كم و نداشتن خطر ابتلا به بيمارى هاى عفونى است.


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۴:۵۶ توسط:jodyy موضوع:

هموروئيد چيست

هموروئيد چيست

يك  نوع واريس وريدي است كه در ناحيه ركتوم (راست روده ) ايجاد ميشود . ممكن است اين توده هاي  درمان هموروئيد ي به بيرون مقعد هدايت شوند و گاهي نيز بر اثر پاره شدن وريدي خون در زير مخاط و در داخل توده هاي هموروئيدي تجمع كرده كه بسيار درد ناك است و معمولا در بيرون از مقعد ظاهر ميشوند كه براي رهائي از درد بايد تخليه و محل ان با ليزر سوزانده شود .
در اثر وارد شدن فشار زياد در هنگام دفع اين تجمع وريدي پرخون شده و متورم ميگردد و در صورت تكرار فشار و يبوست  سطح ان زخم شده وباعث خونريزي ميگردد . اغلب اين خونريزي در انتهاي دفع ديده ميشود .

درمان بواسير با شوك الكتريكي

بواسير شامل رگهاي خوني بزرگ شده در كانال مقعد بوده كه متورم مي‌شوند و گاهي اوقات خونريزي مي‌كنند.
در اين درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر بدون درد، يك ميله شوك الكتريكي كوچكي را بر روي موضع انتقال داده مي شود. در حالي كه درمان رايج براي  درمان بواسير نيازمند بستري شدن در بيمارستان براي چهار تا پنج روز بوده و بيمار تا مدتها بعد احساس ناراحتي قابل توجهي خواهد داشت.
دستگاه جديد Ultroid ، شش ولت جريان مستقيم برق به بواسير منتقل كرده و براي كوچك كردن آن بدون ناراحتي بيشتر كافي است. بيشتر افراد دو تا سه بواسير در يك زمان توليد مي‌كنند و درمان جديد براي هر مورد حدود ۱۰ دقيقه بطول خواهد انجاميد.

منبع: هموروئيد چيست


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۴:۲۲ توسط:jodyy موضوع:

درمان سنتي بواسير

درمان سنتي بواسير


درمان سنتي بواسير معمولاً شامل رژيمي غني از فيبر غذايي، نوشيدن مايعات به منظور حفظ ميزان آب بدن، داروهاي غيراستروئيدي ضد التهاب (NSAID)، حمام نشسته و استراحت مي‌باشد.اگر تحريك ايجاد شده‌است نشستن داخل آب گرم (وان يا لگن آب گرم)sitz bath روزانه چند بار هر بار به مدت ده تا پانزده دقيقه به كاهش تورم كمك كرده و منطقه گرفتار را تسكين مي‌دهد.

نشستن در لگن (وان) آب گرم در صورتي كه به‌دنبال دفع پيخال (مدفوع) باشد، بيشترين اثر را خواهد داشت. نوشيدن مايعات بيشتر نشان مي‌دهد كه نتايج بهتري به دست مي‌آيد, و مي‌توان با تغييرات رژيمي يا مصرف مكمل‌هاي فيبري نتايج بهتري گرفت. با اين حال شواهد كمي وجود دارد كه مزاياي استفاده از حمام نشسته را نشان مي‌دهد.در صورت استفاده بايد هر بار به مدت ۱۵ دقيقه انجام شود.

اگرچه بسياري داروهاي شيافي و موضعي براي درمان بواسير وجود دارد، اما شواهد اندكي براي تضمين استفاده از آنها وجود دارد. داروهاي حاوي استروئيد را نبايد بيش از ۱۴ روز استفاده نمود، زيرا ممكن است باعث نازك شدن پوست شود.اكثر داروها حاوي تركيبي از عناصر فعال هستند.

اين عناصر شامل اين موارد است: يك كرم محافظتي همچون وازلين يا اكسيد روي يك داروي مسكن همچون ليدوكائين و يك منقبض كننده عروق همچون اپي‌نفرين مي‌باشد. زردينه داراي فوايد مشكوك و احتمالا عوارضي جانبي هستند. علائم آن معمولاً پس از بارداري برطرف مي‌شود؛ بنابراين درمان فعال را به بعد از زايمان موكول مي‌كنند.

روش هاي درمان بواسير
روش هاي متعددي را مي‌توان در محل كار انجام داد. اگرچه به طور كلي اين روش‌ها ايمن هستند، اما ممكن است برخي عوارض جانبي نادري همچون گندخوني اطراف مقعد نيز دربر داشته باشد.

بندآوري توسط نوارزخم لاستيكي معمولا به عنوان اولين راه درمان براي كساني است كه دچار هموروئيد نوع ۱ تا ۳ هستند. در اين روش نوارزخم‌هاي لاستيكي را در فاصله دست كم ۱ سانتي‌متري بالاي خط دندانه مي‌چسبانيم تا جريان خون در آن قسمت مسدود شود. ظرف مدت ۵ تا ۷ روز، هموروئيد خشك شده مي‌افتد.

در صورتي كه نوارزخم خيلي نزديك به خط دندانه چسبيده شود، فورا موجب درد شديد مي‌شود. در افرادي كه اين روش درماني را به كار گرفته‌اند ميزان درمان ۸۷٪ نتيجه بخش بوده است و حدود ۳٪ دچار عوارض و درد شده‌اند.

اسكلروتراپي عبارت است از تزريق يك ماده متصلب همچون فنول در هموروئيد. اين كار موجب فروريختن ديواره‌هاي رگ‌ها شده و هموروئيدها را مي‌خشكاند. ميزان موفقيت اين روش درماني پس از گذشت ۴ سال از درمان حدود ۷۰٪ است كه نسبت به روش درماني بندآوري توسط نوارزخم لاستيكي ميزان موفقيت بيشتري است.روش‌هاي متعددي از سوزاندن زخم وجود دارد كه نشان داده شده در مورد هموروئيد موثر است اما اين روش‌ها معمولا هنگامي استفاده مي‌شود كه روش‌هاي ديگر بي نتيجه باشد.

اين كار را مي‌توان از طريق سوزاندن برقي زخم، سوزاندن بوسيله اشعه فروسرخ،جراحي ليزر يا جراحي كرايو انجام داد. سوزاندن زخم از طريق اشعه فروسرخ مي‌تواند يك گزينه درماني براي افرادي باشد كه دچار هموروئيد نوع ۱ يا ۲ هستند. بيماراني كه دچار هموروئيد نوع ۳ يا ۴ هستند احتمال وقو ع مجدد بيماري بالا است.
جراحي بواسير
در صورتي كه روشهاي ساده و درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر سنتي نتيجه بخش نباشد، مي‌توان چندين روش جراحي را به كار گرفت. تمامي درمانهاي جراحي به نوعي داراي مقداري عوارض از جمله خونريزي، عفونت، تنگي مقعد و احتباس ادراري است كه به دليل نزديكي زياد مقعد به رشته‌هاي عصبي است كه مسئول انتقال به مثانه هستند. همچنين ممكن است اندكي خطر بي‌اختياري در دفع و مخصوصا دفع مايع به ميزان ۰٪ تا ۲۸٪ وجود داشته باشد. اكتروپين مخاطي يكي ديگر از عوارضي است كه ممكن است پس از جراحي هموروئيد (اغلب همراه با تنگي مقعد) رخ دهد. اين جايي است كه مخاط مقعدي از مقعد جدا مي‌شود، درست شبيه به نوعي بسيار خوش‌خيم از پرولاپس مقعدي.

برش هموروئيد
    برش هموروئيد (Excisional hemorrhoidectomy) جراحي و برش هموروئيد است كه عمدتا تنها زماني استفاده مي‌شود كه وضعيت هموروئيد بسيار وخيم است. در اين روش بيمار پس از انجام عمل جراحي درد بسيار زيادي را تجربه مي‌كند و معمولا ۲ تا ۴   هفته طول مي‌كشد تا بهبود يابد. اما در دراز مدت كساني كه داراي هموروئيد درجه ۳ هستند و با اين روش درمان شده‌اند، شرايط بهتري نسبت به افرادي دارند كه با روش رگ بندي با طناب لاستيكي درمان شده‌اند. اين روش توصيه شده براي افرادي است كه داراي هموروئيد خارجي ناشي از لخته خون در صورتي كه ظرف مدت ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت انجام شود. پماد گليسريل تري نيترات هم براي افرادي كه داراي درد هستند و هم افرادي كه در حال بهبود هستند، مفيد است.

درمان سرخرگ زاديي هموروئيدي
درمان سرخرگ زاديي هموروئيدي در سراسر مقعد به روش داپلر روشي تقريبا هجومي است كه با استفاده از داپلر فراصوتي محل دقيق ريزش دروني خون سرخرگي را شناسايي مي‌كند. اين سرخرگ‌ها سپس به هم متصل مي‌شوند و بافت پرولابه شده بخيه مي‌شود و به حالت نرمال برمي گردد. ميزان بازگشت در اين روش اندكي بالاتر است اما مشكلات و عوارض آن در مقايسه با هموروئيدكتومي كمتر است.

هموروئيدكتومي

هموروئيدكتومي اصلي كه به عنوان هموروئيدوپكسي بسته نيز شناخته مي‌شود روشي است كه در آن قسمت عمدهٔ بافت هموروئيدي كه به صورتي غيرعادي بزرگ شده است برش داده مي‌شود و سپس مابقي بافت هموروئيدي به جاي طبيعي خودش برگردانده مي‌شود. اين عمل معمولا درد كمتري دارد و در مقايسه با برش كامل هموروئيد، زودتر بهبود مي‌يابد. اما در اين روش شانس برگشت علائم هموروئيدي بيشتر از روش رايج همورئيدكتومي است و بنابراين معمولا اين عمل به بيماراني كه دچار هموروئيد درجه ۲ يا ۳ هستند توصيه مي شود.

شيوع بواسير

به سختي مي‌توان مشخص نمود كه هموروئيد تا چه اندازه شايع است، زيرا بسياري از افرادي كه دچار اين عارضه هستند به پزشك مراجعه نمي‌كنند. اما تصور مي‌شود كه دست كم ۵۰٪ از مردم آمريكا در طول زندگي خود يك بار دچار علائم هموروئيد مي‌شوند و حدود ۵٪ از جمعيت هميشه دچار آن هستند.اين عارضه در ميان هر دو جنسيت تقريبا يكسان است و بيشتر در افرادي در محدوده سني ۴۵ تا ۶۵ سال رخ مي‌دهد.در ميان قفقازي‌هاو افرادي كه جايگاه اقتصادي اجتماعي بالاتري دارند بيشتر رايج است.به طور كلي عاقبت آن در دراز مدت خوب است، اگرچه برخي افراد ممكن است مجددا برگشت نشانه‌هاي بيماري را مشاهده كنند. تنها درصد كمي از افراد در نهايت نياز به جراحي پيدا مي‌كنند.

منبع: درمان بيماري بواسير


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۳:۳۵ توسط:jodyy موضوع:

مراحل درمان همورئيد

مراحل درمان همورئيد
درمان هموروئيد شامل كنترل خونريزي ، درمان عوارض هموروئيد ، درمان خود هموروئيد و درمان بواسير يا هموروئيد درزمينه حالات وبيماريهاي خاص ( مانند حاملگي ، بيماريهاي التهابي روده ، بيماران نخاعي ) مي‌باشد.
1 ـ كنترل خونريزي
خوشبختانه خونريزي از هموروئيد يك حالت خود محدود شونده بوده و اكثراً با تمهيدات طبي زير كنترل مي‌شود :
ـ در صورت امكان برطرف نمودن عامل مستعد كننده درمان بواسير ( از جمله عدم زور زدن ، داشتن فعاليت مناسب ، رفع يبوست و داشتن رژيم غذايي مناسب و ...)
ـ افزايش مصرف فيبر غذايي ( استفاده بيشتر از سبزيجات و ميوه‌جات ) و در صورت لزوم استفاده از داروهاي ضد يبوست با تجويز پزشك ( نظير پودر سبوس گندم ، شربت شير منيزي و ...)
ـ استفاده از لگن آب گرم ( 40 درجه سانتي گراد ) روزانه 3 بار ، هر بار به مدت 10 تا 20 دقيقه. علت تأثير نشستن داخل لگن آب گرم ، كاهش تون و فعاليت اسفنگترهاي مقعد است ( افزايش فعاليت عضلات مقعد يكي از عوامل مستعد كننده بواسير است).البته در موارد التهابي استفاده از لگن اب سرد و همراه با مقداري يخ نتيجه بهتري مي دهد

ـ استفاده از تركيبات موضعي ضد هموروئيد: داروهاي آنتي هموروئيد به دو شكل پماد و شياف تهيه و در دسترس مي‌باشد كه شكل شياف آن براي درمان هموروئيد داخلي و تا حدي خارجي و شكل پماد آن براي درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر خارجي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.باز لازم است به اين نكته اشاره كنم كه استفاده از دارو آنقدرها هم نتيجه بخش نيست.و فقط درمان جراحي است كه نتيجه مورد رضايت را حاصل ميكند.

2 ـ درمان عوارض هموروئيد
در صورت ايجاد لخته در هموروئيد بهتر است در همان 24 ساعت اول اقدام به عمل جراحي كرد.يا لحته ها راخارج كرد و يا اقدام به عمل جراحي و برداشتن توده هموروئيدي.

3 ـ درمان هموروئيد
اكثر علائم هموروئيد بدون جراحي كنترل مي‌شوند اما در موارد زير درمان جراحي توصيه مي‌شود:

ـ هموروئيدهاي متعدد و بزرگ
ـ درد غير قابل كنترل و آزار دهنده
ـ عدم پاسخ به درمان‌هاي طبي
ـ خونريزي‌هاي مكرر و فراوان
ـ بروز بيش از يك بار ايجاد لخته در هموروئيد
ـ ايجاد اختلال در بهداشت شخصي
ـ همراه بودن با شقاق در مقعد كه نياز به جراحي دارد .
روشهاي جراحي متعدد است از روش تهاجمي تا روش غير تهاجمي و بطريقه RUBBER BAND LIGATION كه تحقيقات نشان مي دهد يكي از بهترين روشهاي جراحي است.

منبع: مراحل درمان همورئيد


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۱:۵۸ توسط:jodyy موضوع:

هموروئيد چيست

هموروئيد چيست

يك  نوع واريس وريدي است كه در ناحيه ركتوم (راست روده ) ايجاد ميشود . ممكن است اين توده هاي  درمان هموروئيد ي به بيرون مقعد هدايت شوند و گاهي نيز بر اثر پاره شدن وريدي خون در زير مخاط و در داخل توده هاي هموروئيدي تجمع كرده كه بسيار درد ناك است و معمولا در بيرون از مقعد ظاهر ميشوند كه براي رهائي از درد بايد تخليه و محل ان با ليزر سوزانده شود .
در اثر وارد شدن فشار زياد در هنگام دفع اين تجمع وريدي پرخون شده و متورم ميگردد و در صورت تكرار فشار و يبوست  سطح ان زخم شده وباعث خونريزي ميگردد . اغلب اين خونريزي در انتهاي دفع ديده ميشود .

درمان بواسير با شوك الكتريكي

بواسير شامل رگهاي خوني بزرگ شده در كانال مقعد بوده كه متورم مي‌شوند و گاهي اوقات خونريزي مي‌كنند.
در اين درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر بدون درد، يك ميله شوك الكتريكي كوچكي را بر روي موضع انتقال داده مي شود. در حالي كه درمان رايج براي  درمان بواسير نيازمند بستري شدن در بيمارستان براي چهار تا پنج روز بوده و بيمار تا مدتها بعد احساس ناراحتي قابل توجهي خواهد داشت.
دستگاه جديد Ultroid ، شش ولت جريان مستقيم برق به بواسير منتقل كرده و براي كوچك كردن آن بدون ناراحتي بيشتر كافي است. بيشتر افراد دو تا سه بواسير در يك زمان توليد مي‌كنند و درمان جديد براي هر مورد حدود ۱۰ دقيقه بطول خواهد انجاميد.

منبع: هموروئيد چيست


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۷:۰۳ توسط:jodyy موضوع:

درمان علل بواسير

تنش ذهني همچنين يكي از دلايل اصلي بروز بواسير است.اشخاصي كه هميشه در عجله به سر مي‌برند غالباً به هنگام مدفوع كردن دچار تنش مي‌شوند.

آن‌ها بجاي آنكه عمل مدفوع را به راحتي انجام دهند آن را به سرعت انجام دهند. بنابراين، فشاري كه توسط ماهيچه‌هاي مقعد وارد مي‌شود بر بافت‌هاي اطراف نيز تاثير مي‌گذارد. اين فشار اضافي كه از طرف مقعد وارد مي‌شود و در نتيجه، احتقان سياهرگ‌هاي آن در نهايت منجر به بروز بواسير مي‌شود. احتمالا يك عامل ارثي نيز در ايجاد بواسير مي‌تواند وجود داشته باشد.


درمان بواسير: درمان علت اصلي بواسير يعني- يبوست مزمن- تنها راه خلاص شدن از اين بيماري است.
در آغاز، به كل دستگاه گوارشي بايد براي چند روز استراحت كامل داده شود و روده‌ها بايد كاملاً تميز شوند. به اين منظور، بيمار مبتلا به بواسير بايد براي حداقل هفت روز از يك رژيم غذايي تماماً ميوه استفاده كند.
پس از اين رژيم غذايي، بيمار مي‌تواند با هدف خروج راحت تر مدفوع از غذاهاي طبيعي استفاده كند.
بيماري هموروئيد ( بواسير ) به دو دسته  داخلي و خارجي تقسيم مي شود. هموروئيد خارجي در يك سوم انتهايي كانال مقعدي  و در قسمت دوردست خط دندانه دار قرار دارد و بوسيله آنودرم پوشيده شده است. هموروئيد داخلي در قسمت نزديك خط دندانه دار قرار دارد و بوسيله اپيتليوم ستوني يا اپيتليوم در حال تغيير پوشيده شده است. از آنجا كه اين بافت هاي روي هم خوابيده از لحاظ احشايي فاقد اعصاب مي باشند، در نتيجه به لمس، درد يا حرارت حساس نبوده و همين امر باعث مي شود تا هر عملي به راحتي در مطب دكتر قابل بررسي و انجام باشد.درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر هموروئيد داخلي براساس اندازه و علائم باليني به درجات مختلفي تقسيم مي شود. هموروئيدهاي مخلوط يا تركيبي شامل هر دو نوع هموروئيد داخلي و خارجي مي شود.

منبع: درمان علل بواسير


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۶:۰۸ توسط:jodyy موضوع:

كلياتي در بواسير

مقدمه :بطور كلي عموم بيماران ، هرمشكلي در ناحيه مقعد و حتي در اطراف آن نيز داشته باشند چه از خارش گرفته تا سرطان هاي پيشرفته را همگي جز هموروئيد يا همان بواسير  ميدانند .

لذا هموروئيد در نظر عامه مردم، طيف وسيعي از بيماريها اعم از خارش تا سرطان را شامل مي گردد .
اما شايع ترين عللي كه اكثر مردم بعنوان  " بواسير " نزد پزشك مراجعه ميكنند  شامل موارد زيرميباشند :

1- بواسير داخلي:( با علائم  خونريزي بدون درد،بيرون زدگي توده بواسيري و گاهي خارش ودرد ).

2- بواسير خارجي  :(با علائم يك توده كه در دور مقعد بوجود آمده و گاهي دچار درد و سوزش و التهاب وخونريزي نيز ممكنست بشود وبه تعداد يك تا چند عدد نيز ممكنست باشند) . 


3- شقاق يا همان  فيشر : ( علائم آن عبارتند از درد ويا سوزش خفيف تا بسيارشديد كه در حين يا بعد از اجابت مزاج  روي ميدهد و همراه با آن گاهي خونريزي مختصر نيز وجود دارد ،معمولاً بيماران از آن بعنوان دفع مدفوع دردناكِ ترسناك ياد ميكنند ، در نتيجه  بعضي از افراد به همين علت سعي ميكنند كه بسيار كم غذا بخورند كه تا  هر 2-3 روز يكبار به توالت بروند .


4- بواسير دردناك لخته اي ناگهاني (بواسير ترومبوزه ):محل آن در لبه كناري مقعد و اندازه آن در حد يك لوبيا ، كمي كوچكتر يا بزرگتر كه بعد از يك استرس ،ويا زور زدن در حين دفع ويا در افرادي كه طولاني مدت مي نشينند مانند رانندگان كاميون ، موتورسواران ،خلبانان ، وغيره كه بطور ناگهاني وحداكثر ظرف چند ساعت بوجود مي آيد .اين نوع از بواسير دردناكترين فرم آن ميباشد.
بواسير يا(هموروئيد ) چيست ؟بواسير جمع كلمه باسور  بوده ودر زبان انگليسي به آن هموروئيد نيز  گفته ميشود .بواسير ها انواع مختلفي دارند وشامل بواسير داخلي ، خارجي و  لخته اي تقسيم ميشوند .


بواسير هاي داخلي: اينها جرئي از ساختمان طبيعي راست روده وابتداي كانال مقعد(ازحدود 6-3 سانتيمتري  داخل مقعد ) بوده كه بصورت بالشتك هاي عروقي كوچك يا همان توده هاي زير مخاطي ضخيمي ، به تعداد سه عدد درساعات 3و7و11 قرار گرفته ودر حين زور زدن موقع اجابت مزاج  ، جابه جاميشوند . وظيفه اصلي اين ها كمك در كنترل باد و مايع مدفوعي وهمچنين جهت تسهيل دفع ومراقبت ازمجراي مقعد در هنگام خروج مدفوع ميباشد.اما زمانيكه ابعاد آنها بدلايلي كه بعداٌ گفته خواهد شد ، بزرگتر ار حد معمول شده ويا اگر دچار خونريزي و يا التهاب ويا .. شوند آنگاه بايد مداخلات پزشكي صورت پذيرد.


علل موثر در گسترش بواسير ها (هموروئيدها) :بطور كلي عواملي مثل ارث ،تغذيه نامناسب ، شغلهاي نامناسب ، حاملگي ، ورزش هاي نامناسب ،زور زدن ، لباس هاي تنگ ، مسائل رواني ، مصرف  بعضي از داروها ، يبوست ، سن بالا  ، اختلالات عملكردي اسفنكتر ( عضلات دريچه مقعدي )و... باعث گسترش هموروئيد ها ميشوند .


تئوري هاي مطرح در ارتباط با علت گسترش بواسيرها :1- اتساع غير عادي وريد هاي هموروئيدال داخلي كه از شاخه هاي وريد هاي هموروئيدال مياني و فوقاني منشا ميگيرند.

2- ديستانسيون غير عادي آناستموزهاي شرياني و وريدي كه در همان محل بالشتكهاي مقعدي مي باشند.

3- جا به جا شدن بالشتك هاي مقعدي به طرف پايين ويا پرولاپس آنها.

4- تخريب سيستم بافت همبندي حمايت كننده ي بالشتك هاي مقعدي .

5- افزايش گذراي فشار داخلي شكمي .
6- نشستن طولاني مدت در توالت همراه با زور زدن .

7- وجود سابقه ي خانوادگي بواسير در 50% بيماران .8- اختلال در شل شدن اسفنكتر داخلي حين دفع مدفوع .9- فشار وارد شده توسط جنين بر روي وريد هاي هموروئيدال مادر حامله و تشديد بواسير مادر.

10-وجود فشار خون وريد پورت بخصوص در بيماران سيروتيك كبد .

تقسيم بندي بواسير ها (هموروئيدها) بر اساس محل :شامل بواسير هاي داخلي ، خارجي و مخلوط يا همان مركب  ميباشند.
تقسيم بندي بواسير ها(هموروئيد ها)بر اساس حالت يا وضعيت:بواسير هاي از نظر حالت يا وضعيت به انواع عادي ، خونريزي دهنده ، ملتهب ، فيبروتيك (ضخيم شده )، بيرون زده (پرولابه ) ، دردناك ، خارش دار، عفوني  ، مختنق ( گير افتاده )و.. تقسيم مي شوند.
تقسيم بندي بواسير ها  (هموروئيد ها )بر اساس شدت علائم :بواسير ها بر اين اساس به چهار درجه تقسم ميشوند :

بواسير درجه 1 :توده بواسيري كمي بزرگ شده وتنها علامت آن در بعضي افراد خونريزي بدون درد ميباشد.بواسير

درجه 2 :توده بواسيري بزرگتر شده ودر حين اجابت مزاج دچار بيرون زدگي ميشود ولي بلافاصله بعد از اجابت مزاج ، خودبخود به داخل مقعد بر ميگردد،البته ممكنست داراي خونريزي نيز باشد و يا نباشد.
بواسير درجه

3 :در اين حالت توده بواسيري باز هم بزرگتر شده و در حين اجابت مزاج كه دچار بيرون زدگي ميشود ، ديگر قادر نيست  خودبه خود ، به داخل برگردد لذا حتماً بايستي با كمك دست آنرا بداخل مقعد بر گرداند و شايد داراي خونريزي باشند ويا دچارخونريزي نباشند.
بواسير درجه

4 :در اين حالت توده بواسيري در بيرون از مقعد قرار گرفته و حتي به كمك دست نيز بداخل مقعد بر نمي گردد.علائم و نشانه هاي بواسير ( هموروئيد ) :شايعترين علامت ، خون در مدفوع يا خونريزي قرمز روشن بدون درد  در حين و يا در انتها ي اجابت مزاج كه ممكنست چكه چكه و يا گاهي خفيف تر ويا شديد تر باشد .بيرون زدگي و يا پرولاپس نيز از علائم شايع ديگر ميباشد .گاهي دردبعلت ايجاد لخته ويا زخمي ويا گانگرنه شدن ويا بعلت گير افتادن (مختنق شدن ) نيز رخ ميدهد و البته خارش نيز گاهي بندرت ديده ميشود .
درمان بواسير ( هموروئيد ) :ليزر يا اشعه درماني با(فتو كوآ گوليشنِ مادون قرمز )يا همان [I.R.C]:اين روش ابتدا توسط NEIGER  آلماني در سال 1979 بكار رفت و چون هيچ گونه برش جراحي و بيهوشي وحتي هيچگونه استراحتي نياز نداشت و چون صرفا با انعقاد يا خشكاندن ريشه بواسير ها آنها را ريشه كن ميكرد بزودي جز پر طرفتارترين روش سرپايي درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر معروف شد وبزودي نه تنها در سراسر اروپا بلكه در سراسر آمريكا جز محبوب ترين روش موثر درمان بواسير شناخته گرديد بطوريكه در آمريكا با عنوان اينكه « ميتوانيد بين وقت ناهار مراجعه كرده و سپس به محل كار خود برگرديد »براي بيان راحتي اين روش استفاده ميشود..IRC روشي كاملاً مطبي است كه نيازي به هيچگونه بيهوشي ويا بيحسي نداشته و بسيار سريع و مطمئن و بدون هرگونه پانسماني ، فرد ميتواند بلافاصله به محل كار خود باز گردد.

منبع: كلياتي در بواسير


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۵:۱۳ توسط:jodyy موضوع: