بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

درمان ليزري بواسير

يكى از شيوه هاي نوين به منظور درمان هموروئيد به كارگيري از ليزر مي باشد كه آخر سر با برش و برداشتن بافت هموروئيدى همراه مي باشد كه با مورج هاي ليزر انجام مي شود كه شيوه اي گران قيمت بوده و برتري چندانى نسبت به جراحى ندارد. رژيم غذايي با فيبر پايين،تحرك كم، ​استفاده از غذاهاي پر چرب و پر كالري، ​استفاده از كم مايعات، بيماري هاي خوش خيم و بدخيم روده بزرگ، بيماري هاي عصبي - عضلاني، اختلال آب و الكتروليت و بيماري هاي عروق محيطي درگير كننده و عروق روده و كهولت سن از اصلي ترين علت هاي ظاهر شدن يبوست و هموروئيد شمرده مي شود.سن بيمار مبتلا به يبوست در تشخيص علت آن و هم مهم بودن ارزيابي هاي بعدي نقش پراهميتي ايفا مي كند و در بيماران مبتلا به يبوست در سن بيش از ۵۰ سال با درمان هاي نخستين غذايي و دارويي به مدت كوتاه بيماري برطرف مي گردد و در غير اين صورت انجام كولونوسكوپي در اولويت مي باشد. كلا در حال حاضر روي آوري به عمل هاي جراحى سرپايى به ويژه رابربندينگ و ​شيوه DG - HAL درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر رو به ازدياد است و استقبال جراحان از اين شيوه در حال زياد شدن مي باشد، كه هر دو شيوه گفته شده در ساليان اخير در ايران شناخته شده و امروزه عمل مي شود.. نبود درمان سر وقت هموروئيد يا بواسير به خاطر شرم هيچ كس، به غير از يك متخصص روده و مقعد، دوست ندارد در باره هموروئيد يا بواسير حرف بزند. داده هاي اندكي درباره اين بيماري در بين مردم هست، و بوسيله رسانه هاي گروهي هم داده هاي اندكي عرضه مي گردد، به همين خاطر اشخاص غالبا تصور مي كنند كه اين بيماري جزء بيماري هاي نادر مي باشد. در حالي كه برعكس اين تصور، اشخاص زيادي آن را مي گيرند و درمان هم مي شوند. مبتلايان زيادي، احتمالاً از روي شرم، به دنبال درمان ​بواسير نمي روند. براي اين دسته از اشخاص، عمل دفع و نشستن بر سطح هاي محكم و سخت، خيلي دردآور است. منبع: درمان ليزري بواسير
برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۴:۱۰ توسط:jodyy موضوع:

درمان بواسير با تغذيه مناسب و گياهان دارويي

رژيم غذايي براي درمان بواسير

درمان علل اصلي يبوست تنها راه رهايي از اين مشكل مي باشد. درابتدا تمام مسير گوارشي براي چندين روز بايد استراحت كنند تا روده پاك شود. بدين منظور بيمار بايد خورن ميوه را حداقل تا شش روز ادامه دهد پس از آن ممكن است از غذاهاي طبيعي براي راحت مدفوع كردن استفاده نمايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۰:۰۵ توسط:jodyy موضوع:

درمان بواسير با گياهان دارويي

بواسير(هموروئيد)، بيماري دردناكي است كه باعث التهاب و بزرگ شدن رگ هاي اطراف مقعد مي شود. درمان هاي طبيعي براي بواسير وجود دارد. بواسير عبارت‌ است‌ از سياهرگ هاي‌ گشاد شده‌ واريسي‌ در راست‌ روده‌ يا مقعد. بواسير ممكن‌ در مجراي مقعدي (بواسير داخلي) يا در مدخل مقعد (بواسير خارجي) واقع‌ شده‌ باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۹:۲۳ توسط:jodyy موضوع:

علائم هموروئيد

علائم هموروئيد

بسياري از بيماراني كه به علت درمان هموروئيد به مطب پزشك مراجعه مي كنند مبتلا به ساير مشكلات مقعدي مانند خارش، ترك خوردگي مقعد، فيستول و جاي زخم هاي پوستي نيز مي باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۸:۳۴ توسط:jodyy موضوع:

علل بروز هموروئيد

علل بروز هموروئيد

هموروئيد كه بيماري بسيار شايعي است ( تا ۵۰ سالگي دست كم ۵۰ درصد مردم آن را تجربه كرده اند ) علت هاي متعددي دارد . فشار ناشي از حاملگي و زايمان عمده ترين دليل بروز هموروئيد در زنان جوان است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۷:۴۸ توسط:jodyy موضوع:

درمان هاي غير جراحي در مطب پزشك

درمان هاي غير جراحي در مطب پزشك

بستن با بند الاستيك روشي براي درمان بواسير  ثابت كردن بافت در محل مي باشد كه در ايالات متحده به فراواني مورد استفاده قرار مي گيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۷:۱۱ توسط:jodyy موضوع:

درمان انواع بواسير

درمان انواع بواسير


 بواسير يك بيماري است كه در آن وريدها(سياهرگ ها)ي ناحيه مقعد متورم و دردناك مي شود و ممكن است خونريزي كند. بواسير ممكن است در داخل مقعد(بواسير داخلي) يا خارج آن ( بواسير خارجي) باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۶:۴۰ توسط:jodyy موضوع:

بيماري هاي هموروييدي و بواسير

بيماري هاي هموروييدي و بواسير

هموروييد يك بيماري نيست بلكه بالشتكهاي عروقي است كه به صورت طبيعي در درون كانال مقعدي تمام افراد وجود دارد. هموروئيد ها مسوول حفظ ۱۵% فشار مقعد در حالت استراحت ميباشند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۶:۰۸ توسط:jodyy موضوع:

در باره درمان بواسير يا هموروئيد بيشتر بدانيم

در باره درمان بواسير يا هموروئيد بيشتر بدانيم

هموروئيد بيماري است كه به علت عادات كار روده اي و عادات غذايي شيوع متغيري در جوامع دارد و به طور كلي افراد جامعه از مراجعه زود هنگام به پزشك خودداري مي كنند و در جوامع مذهبي حتي در بين افراد خانواده اين نوع مشكلات مطرح نمي شود و يا بسيار دير هنگام بر ملاء مي گردد در نتيجه Grade هموروئيد بالا مي رود و مراجعه به پزشك و نشان دادن موضع بيماري را سقوط اخلاقي و باعث شرمندگي مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۵:۴۹ توسط:jodyy موضوع:

خطرهموروئيد در بارداي

خطرهموروئيد در بارداي
                                              
هموروئيد در دوران  بارداري شايعتر است
هموروئيد در بارداري بخصوص ۳ ماهه سوم شايع است.بعضي از خانمها هموروئيد را براي اولين بار در بارداري تجربه ميكنند.اگر شخصي قبل از بارداري  درمان هموروئيد داشته باشد در حين بارداري مجددآ عود ميكند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۵:۲۸ توسط:jodyy موضوع: