بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

در باره درمان بواسير يا هموروئيد بيشتر بدانيم

در باره درمان بواسير يا هموروئيد بيشتر بدانيم

هموروئيد بيماري است كه به علت عادات كار روده اي و عادات غذايي شيوع متغيري در جوامع دارد و به طور كلي افراد جامعه از مراجعه زود هنگام به پزشك خودداري مي كنند و در جوامع مذهبي حتي در بين افراد خانواده اين نوع مشكلات مطرح نمي شود و يا بسيار دير هنگام بر ملاء مي گردد در نتيجه Grade هموروئيد بالا مي رود و مراجعه به پزشك و نشان دادن موضع بيماري را سقوط اخلاقي و باعث شرمندگي مي شود.

نكته ديگر نحوه نظافت Defecation ( اجابت مزاج ) است كه در نزد مردم مشرق زمين بصورت شستشو صورت مي گيرد در صورتيكه در بسياري از جوامع با استفاده از دستمال صورت مي گيرد. اين نوع نظافت هم حاويي نكات مثبت است و هم نكات منفي.
نكته مثبت آن در صورت وجود مختصر خون روي دستمال به خوبي ديده مي شود در صورتيكه در شستشو مقدار كم خون به چشم نمي آيد و از يك علامت مهم بيماريهاي اكولوركتال گذر مي كنيم. نوع توالت ايراني و فرنگي گاهي اوقات در بر ملا شدن ركتوراژي نقش به سزايي بازي مي كند. نحوه نشستن در هنگام Defecation در ايجاد بيماري و يا تشديد بواسير بي تاثير نيست. نحوه نظافت كه در بالا ذكرش رفت گاهي در بعضي از انواع هموروئيد و در ايجاد بيماري مي تواند موثر باشد و در مواردي كه توده هموروئيدال بيرون رينگ آنوس مي آيد كشيدن دستمال ممكن است ايجاد زخم و خونريزي نمايد در صورتيكه در نظافت بطريق شستشو علاوه بر اينكه آب سرد كاهش دهنده التهاب است احتمال ايجاد زخم هم نيست و در نتيجه محلي كه روزانه يك يا دو بار با دستمال بر اثر سايش زخم مي شود در بلند مدت و تكرار زخم بافت فيبروتيك و ضخيم مي گردد.
آيا بهتر نيست اين بيماري شايع كه عوامل زيادي در ايجاد و يا تشديد آن مؤثر است و بيماران نسبت به درمان زود هنگام آن راغب نيستند، ساده تر درمان شود؟ امروزه وقت و پول دو عامل بسيار مهم در زندگي است و اين روش غير تهاجمي درمان بواسير با اين نحو كه من ابداع كرده ام آيا بهترين طريق درمان هموروئيد نيست؟
درمان دارويي كه تجربه نشان داده به هيچ وجه موثر نيست و قاطعانه عرض مي كنم به هيچ وجه موثر نيست و در بسياري از موارد منجر به تشديد بيماري نيز مي گردد لذا روش درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر Ligation ( بستن با حلقه لاستيكي ) همراه با تزريق فنل به علاوه Freezing ( يخ زدن ) توده هموروئيدال به تجربه نشان داده شده است كه بهترين و موثرترين روش درماني است.
درمان كلاسيك هموروئيد با جراحي Invasive كه بايد در بيمارستان صورت گيرد تحت بيهوشي عمومي و يا حداقل بي حسي ژربونال صرف هزينه بسيار بالا، دوره نقاهت طولاني، از كار افتادن بيمار براي مدتي طولاني، اشغال تخت بيمارستاني و قرار دادن بيمار در معرض خطر بيهوشي، خطر صدمات قلبي در بيماران مستعد قلبي، احتمال خونريزي، احتمال عمل مجدد تنگي آنوس و ... كه با انتخاب روش Rubber Band Ligation + تزريق فنل + Freezing از تمام آنها جلوگيري مي كنيم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۵:۴۹ توسط:jodyy موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :