بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

بواسير چيست

بيماري بواسير بيماري رايجي است كه نيمي از افراد در هر برهه اي از زندگي شان به آن مبتلا مي شوند همورئيد يا بواسير همان رگ هاي خوني بزرگ شده در ناحيه پاياني روده ( ركتال) مي باشد كه غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونريزي مشكل ديگري به وجود نمي آورد به اين دليل كه درون مقعد عصب زيادي به منظور احساس درد موجود نيست ولي هنگامي كه هموروئيد يا بواسير در ناحيه خارجي مقعد نمايان مي شود به جز خونريزي، درد ناراحت كننده اي را نيز همراه دارد كه اگر به درمان بواسير توجه نشود بعد از مدتي  و با گذشت زمان منجر به كم خوني و عفونت و حتي باعث سرطان ركتال نيز مي گردد.
 
علائم  يا نشانه هاي بيماري بواسير يا هموروئيدبواسير 
1-خونريزي موقع اجابت مزاج شايعترين علامت هموروئيد يا بواسير است كه بعد از دفع مدفوع سفت به وجود مي آيد و به صورت قطره قطره روي كاسه توالت خون چكه مي كند.
2- دومين نشانه بارز هموروئيد يا بواسير خارج شدن يا بيرون زدگي توده از مخرج بيمار است، برخي مواقع بعد از زور زدن زائده اي از مخرج بيمار بيرون مي زند كه گاهي خود به خود به درون مي رود و گاهي بيمار خودش مجبور است آن را با دست موقع شستشو به درون مقعد هدايت كند و در مواقعي نه خودش به درون مي رود و نه با دست مي شود آن را به درون هدايت كرد بلكه اين زايده در بيرون باقي مي ماند و منجر به درد مي گردد، كه در اين وضعيت اخير بيمار بايد هر چه زودتر به جراح رجوع كند. در ۳۵% نمونه هاي خونريزي به خاطر حركت جرم سفت مدفوع در موقع اجابت مزاج است. گره هاي بيرون شده از ناحيه مقعد در نتيجه اصطكاك با لباس و يا جا انداختن با دست، آسيب ديده، دچار خونريزي مي گردند.
3-سومين علامت و نشانه هموروئيد يا بواسير، درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر است. درد از علائم اصلي و ثابت بيماري هموروئيد يا بواسير است كه تقريبا در ۴۰ % بيماران، به ويژه در موقع دفع مدفوع ديده مي شود. كناره هاي مقعد به خاطر التهاب مخاط راست روده و پوست به آساني صدمه مي بيند. در هنگام زور زدن، حركت مدفوع در روده، انجام تنقيه و برخي مواقع استفاده از شياف هاي آنتي هموروئيدي هم مخاط راست روده به راحتي صدمه ديده، كناره پسين كانال مقعد ترك بر مي دارد.

منبع: بواسير


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۲:۵۶ توسط:jodyy موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :