بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

تاثير ليزر بر درمان همورئيد

لازم است در ابتداي عرايضم  به اطلاع عزيزان برسانم كه  درمان بواسير يا هموروئيد با استفاده از ليزر علاوه بر درد و خونريزي كمتر نسبت به جراحي معمولي در مدت زمان وتاهي بهبود مي‌يابد. 
 متاسفانه يكسري تبليغات اشتباه در جامعه براي درمان با ليزر به خصوص درمان هموروئيد ديده مي‌شود كه موجب تصميم گيري‌هاي نادرست مي‌شود.
 
بطور كلي  ليزرها براي درمان بواسير به دو نوع كم توان و پرتوان تقسيم مي‌شوند كه ليزرهاي كم توان در بهبود زخم، كاهش ورم و كاهش اسپاسم عضلاني كارآيي بالايي دارند.
 
 ليزر كم توان در بهبود درد موثر بوده و در مطب بدون خونريزي و بدون نياز به بيهوشي قابل انجام است.
 
 ليزرهاي پرتوان به دليل دارا بودن انرژي بالا براي بريدن يا سوزاندن بكار مي‌روند كه برعكس ليزرهاي كم توان نيازمند بيهوشي يا بي‌حسي موضعي هستند.البته لازم است اين نكته را بعرض برسانم ليزري كه من در مطب استفاده مي كنم ليزر شيرينكيج راديال است يعني ليزري است كه  تابش ان بصورت نوري و مستقيم نمي تابد بلكه  با زاويه 140 درجه جلوي خود را تحت تابش قرار مي دهد  لذا نياز به بريدن و قطع توده هموروئيدي نيست و من در زير مخاط عروق و بافت همبند ايجاد كننده توده هموروئيدي را از بين ميبرم .
 
 استفاده از ليزرها براي درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر  با درد و خونريزي كمتري نسبت به جراحي معمولي همراه است.
 
 مزيت اصلي استفاده از ليزر پرتوان را بايد كاهش درد و خونريزي و ترميم سريعتر زخم خواند و گفت: بهبود درمان هموروئيد با ليزر نسبت به جراحي معمولي در مدت زمان كمتري ايجاد مي‌شود.
 
لذا در رابطه با عوارض درمان با ليزربايد  گفت: عوارض درمان هموروئيد بستگي به انواع تكنيك‌هاي مورد استفاده دارد كه در ليزرهاي كم توان بدون عارضه است ولي در استفاده از ليزرهاي پرتوان كه براي ازبين بردن توده هموروئيد در زيرمخاط و سوزاندن آن بكار مي رود در صورت انتخاب نامناسب با قدرت زياد ، اين احتمال وجود دارد كه باعث سوزاندن بافت شود ولي در دستگاه هاي پيشرفته اين احتمال بسيار كم است.
 
در آخر بايد بعرض برسانم : در تكنيك استفاده از ليزرهاي با فيبر نوري و استفاده از فيبر ليزر  شيرين كيج و راديال عوارض بسيار كم اتفاق مي افتد و در تجربه اي كه داشته ام كمتراز 5 در صد ديده شده است .

منبع: تاثير ليزر بر درمان همورئيد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۷:۵۶ توسط:jodyy موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :