بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

بواسير چيست

بيماري بواسير بيماري رايجي است كه نيمي از افراد در هر برهه اي از زندگي شان به آن مبتلا مي شوند همورئيد يا بواسير همان رگ هاي خوني بزرگ شده در ناحيه پاياني روده ( ركتال) مي باشد كه غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونريزي مشكل ديگري به وجود نمي آورد به اين دليل كه درون مقعد عصب زيادي به منظور احساس درد موجود نيست ولي هنگامي كه هموروئيد يا بواسير در ناحيه خارجي مقعد نمايان مي شود به جز خونريزي، درد ناراحت كننده اي را نيز همراه دارد كه اگر به درمان بواسير توجه نشود بعد از مدتي  و با گذشت زمان منجر به كم خوني و عفونت و حتي باعث سرطان ركتال نيز مي گردد.
 
علائم  يا نشانه هاي بيماري بواسير يا هموروئيدبواسير 
1-خونريزي موقع اجابت مزاج شايعترين علامت هموروئيد يا بواسير است كه بعد از دفع مدفوع سفت به وجود مي آيد و به صورت قطره قطره روي كاسه توالت خون چكه مي كند.
2- دومين نشانه بارز هموروئيد يا بواسير خارج شدن يا بيرون زدگي توده از مخرج بيمار است، برخي مواقع بعد از زور زدن زائده اي از مخرج بيمار بيرون مي زند كه گاهي خود به خود به درون مي رود و گاهي بيمار خودش مجبور است آن را با دست موقع شستشو به درون مقعد هدايت كند و در مواقعي نه خودش به درون مي رود و نه با دست مي شود آن را به درون هدايت كرد بلكه اين زايده در بيرون باقي مي ماند و منجر به درد مي گردد، كه در اين وضعيت اخير بيمار بايد هر چه زودتر به جراح رجوع كند. در ۳۵% نمونه هاي خونريزي به خاطر حركت جرم سفت مدفوع در موقع اجابت مزاج است. گره هاي بيرون شده از ناحيه مقعد در نتيجه اصطكاك با لباس و يا جا انداختن با دست، آسيب ديده، دچار خونريزي مي گردند.
3-سومين علامت و نشانه هموروئيد يا بواسير، درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر است. درد از علائم اصلي و ثابت بيماري هموروئيد يا بواسير است كه تقريبا در ۴۰ % بيماران، به ويژه در موقع دفع مدفوع ديده مي شود. كناره هاي مقعد به خاطر التهاب مخاط راست روده و پوست به آساني صدمه مي بيند. در هنگام زور زدن، حركت مدفوع در روده، انجام تنقيه و برخي مواقع استفاده از شياف هاي آنتي هموروئيدي هم مخاط راست روده به راحتي صدمه ديده، كناره پسين كانال مقعد ترك بر مي دارد.

منبع: بواسير


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۲:۵۶ توسط:jodyy موضوع:

درمان بواسير بدون عمل

درمان بواسير بدون عمل جراحي

در زمان هاي گذشته جراحي بواسير به روش سنتي انجام مي شد كه اين روش بسيار دردناك بود و فرد بيمار ميبايست تحت بيهوشي كامل قرار ميگرفت و بعد از عمل بايد حداقل ​روز در بيمارستان بستري ميشد و چند روزي را هم در خانه بايد استراحت مطلق ميكرد.

براي همين اكثر افرادي كه در گذشته جراحي درمان بواسير انجام داده اند به عنوان يك خاطره تلخ از آن موقع ياد ميكنند اما امروزه با پيشرفت تكنلوژي وپ يدايش دستگاههاي ليزر درمان بواسير به عنوان يك شيوه مدرن درماني كه اين روزها بسيار مورد استقبال و رضايت بيماران قرار گرفته است به صورت يك عمل سرپايي با بي حسي موضعي بدون نياز به بيهوشي و بدون درد و خون ريزي در كمتر از يك ساعت قابل درمان است در اين شيوه به هيچ نحوي ازبرش جراحي استفاده نمي شود. و فرد بيمار بعد از عمل ميتواند بلافاصله به محل كار و يا زندگي روزمره خود برگردد بدون اينكه نياز به بستري شدن و استراحت مطلق داشته باشد

در حال حاظراز 3 روش با  3گونه ليزر در اين كلينيك براي درمان بواسير مورد استفاده قرار ميگيرد :
1-درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر درماني يا تاباندن اشعه ليزركم توان (IRC)عكس بواسير بدون عمل 
از اين روش براي بواسير هاي درجه 1و2 استفاده ميشود و هنوز بواسير به مرحله وخيم و عارضه دار تبديل نشده است اين گونه ليزرها داراي ابزار ويژه اي هستند كه داخل ناحيه مقعد ميشوند و به جهت هاي گوناگون آن ناحيه تابيده مي گردد در اين شيوه پروب ليزر روي بواسير دروني قرار مي گيرد. اشعه مادون قرمز تابيده مي شود و محل تابش به رنگ سفيد در مي آيد، اين طول موج بوسيله هموگلوبين جذب زيادي صورت مي دهد و سبب انعقاد بافت هاي درون ​بواسير مي گردد. ​بواسير بعد از سپري شدن چند روز تقليل مي يابد و رفته رفته ناپديد مي گردد. اين شيوه احتياجي به بيهوشي و حتي بي حسي نداشته و تنها به منظور هموروييد يا بواسير داخلي كارآمد مي باشد.كه سبب كم شدن نشانه هاي بواسير مي گردد.استفاده از ليزر باعث مي گردد درد پايين بيايد و همچنين اندازه بواسير را نيز كوچك تر گردد. از اين گونه ليزر نبايست در درمان بواسير يا بواسير هاي وخيم و حاد استفاده نمود.


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۲:۱۹ توسط:jodyy موضوع:

انواع هموروئيد

انواع هموروئيد

هموروئيد يا بواسير به معني ورم و آماس رگهاي انتهاي مقعد است. اين بيماري يكي از شايع ترين بيماريهاي مقعد بوده و ميتواند دردناك باشد ولي معمولا رخداد آن جدي نيست.

سياهرگهاي خوني (وريدها) ممكن است در داخل مجراي مقعد (راست روده) متورم شوند و باعث ايجاد هموروئيد داخلي شوند يا ممكن است در نزديكي سوراخ مقعد باشند و سبب ايجاد هموروئيد خارجي شوند. امكان ابتلا به هر دو نوع داخلي و خارجي به صورت همزمان وجود دارد و علائم و درمان به اين بستگي دارد كه فرد دچار كداميك از اين دو نوع شده باشد. جالب است بدانيد بيش از 70% مردم در طول زندگي خود حداقل يكبار بيماري هموروئيد را تجربه كرده اند.

هموروئيد خارجي در قسمت پاياني كلون (روده بزرگ) كانال مقعد موجود است، كانال مقعد از شبكه هاي رگي كوچك كه زير پوست مي باشند پوشيده شده است. حالت هاي مشخصي همانند زور زدن موقع دفع مدفوع، اسهال، يبوست و نشستن هاي دراز مدت منجر به بزرگ شدن اين رگها مي گردند، اين شبكه رگي لايه هاي متورم بافتي ايجاد مي كنند كه به آنها هموروئيد گفته مي شود، بواسير يا هموروئيد خود به دو بخش همورئيد داخلي و همورئيد خارجي قسمت مي گردد.  در اين بخش با هموروئيد خارجي يا بواسير خارجي بيشتر آشنا مي شويم. بواسير يا همورئيد خارجي برآمدگي نرمي در كناره هاي دهانه مقعد است. بيماراني كه مبتلا به همورئيد خارجي هستند غالبا از توده اي دردآور در كناره هاي مقعد گله مي كنند، درد به طور سوزش ظاهر مي گردد و پوست روي توده به وجود آمده احتمال دارد زخم بردارد و شروع به به وجود آمدن ترشح و خونريزي ببا عفونت گردد.
      
محتوا هموروئيد داخلي رگ هاي هموروئيدي در قسمت پاياني روده بزرگ ( ناحيه مقعد) قرار دارند كه اگر اين رگها به حالت تحريك برسند احتمال مورم و ملتهب شدن را دارند و يا حتي ممكن است خونريزي هم داشته باشد، كه به اين وضعيت ها اغلب هموروئيد مي گويند. بايد توجه داشت كه وضعيت هاي به وجود آمده به دو بخش عمده قسمت مي گردند.بواسير يا  همورئيد داخلي و  بواسير يا همورئيد خارجي ، در اين نوشته با همورئيد يا  بواسير داخلي بيشتر آشنا خواهيم شد.با توجه به اينكه پايانه هاي عصبي حساس در درون مقعد يافت نمي شوند اين گونه هموروئيد داخلي زياد دردآور نمي باشد ولي احتمال دارد موقع دفع مدفوع اين همورئيدها خونريزي نمايند و گاهي اوقات احتمال دارند به اندازه اي  ملتهب گردند كه از مقعد خارج شوند بر اين پايه همورئيد داخلي نيز به چهار بخش عمده قسمت مي گردد:
انواع درجات هموروئيديابواسيربه طور كلي بيماري هموروئيد يا بواسير را نسبت به شدت علائم آن به چهار دسته تقسيم ميشود وزماني كه فرد بيمار به پزشك مراجعه ميكند بعد از معاينه پزشك بهترين وموثر ترين روش درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر را نسبت به شدت ودرجه بواسير فردبيماربه او پيشنهاد ميدهد
 هموروئيد يا بواسيردرجه يك : در اين درجه بالشتكهاي هموروئيد يا بواسير از مقعد بيرون نمي گردند و فقط نشانه هاي آن دفع خون از مقعد و يا دفع خون با دفع مدفوع  و مشاهده خون در مدفوع است در اين مرحله هموروئيد هاي كوچكي در سطح دروني دهانه مقعد به وجود مي آيند كه خيلي از اشخاص به اين مرحله چندان توجهي نمي كنند تا هنگامي كه به علت كشيده شدن مدفوع به روي آنها منجر به خونريزي مي گردد.
هموروئيد يا بواسيردرجه دو : در اين درجه بالشتكهاي همورئيدي يا بواسيري از مقعد بيرون مي گردند اما به خودي خود مي توانند دوباره به جاي اولشان برگردند و نشانه آن خونريزي با درد است. در اين درجه ناحيه كوچكي از هموروئيد در هنگام دفع مدفوع از مقعد بيرون مي گردد كه به علت سفت بودن بافت پيوندي كانال مقعد همورئيد مجددا به درون باز مي گردد.
هموروئيد يا بواسيردرجه سه : در اين درجه بالشتكهاي هموروئيد از مقعد بيرون مي گردند اما به خودي خود نمي توانند به محل اصلي شان برگردند و بايست با دست آنها را به درون مقعد هل داد و نشانه آن احساس درد با خونريزي است.
هموروئيد يا بواسيردرجه چهار: در اين درجه بالشتكهاي همورئيد يا درمان بواسير همواره در بيرون از مقعد هستند و به درون نمي روند و خيلي دردناك و با خونريزي همراه است كه بايست در اين درجه خيلي سريع به پزشك متخصص براي درمان همورئيد اقدام نمود. 

منبع:انواع هموروئيد


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۲:۰۰ توسط:jodyy موضوع:

درمان تركيبي هموروئيد

همانطور كه بيماران مبتلا به هموروئيد درجه هاي مختلفي از همورئيد را دارا هستند و هر بيمار يك ميزان مشخصي از پيشرفت بيماري از درجه يك تا چهار را مي تواند بگيرد، در خيلي از موردها در يك بيمار هر چهار قسمت درجه هاي مختلف بيماري درمان هموروئيد را مي توان در اطراف ركتوم را ديد كه روند تشخيص درمان تركيبي بيماري را ضروري مي سازد.

پس از انجام آنوسكپي در يك فرد بيمار مي توان براي بخش هايي كه بيماري در آنجا كمتر پيشرفت داشته از درمانcoagulation) ،IR) انعقادي و يا در ناحيه هاي درجه II از رابر باند بهره برد و از محل هاي با پرولاپس وافتادگي مخاطي و پيشرفت زياد پاكه هاي همورئيدي از درمان همزمان با جراحي الكتروكوتري و جراحي ليزري بهره گرفت و يا در ​باره يك فرد بيمار با همورئيد پيشرفته ​بعد از استپلر از درمان تركيبي تكميلي با ليزرIRC كمك گرفت.
برتري هاي درمان بواسير به صورت تركيبي :
1-پيشگيري از عارضه هاي احتمالي به خاظر انجام حداقل عمل جراحي مورد نياز بر روي بيمار
2- امكان عمل اقدامات مداخله اي وسيع تر بدون بالا بردن خطر عارضه ها3- به حداقل رساندن درد بيمار4-امكان عمل درمان هاي ساده تر به طور دراز مدت در بيماراني كه امكان برطرف كردن علت هاي زمينه اي بواسير (مانند يبوست) براي آنها مهيا نمي باشد و پيش بيني مي گردد به صورت ناخواسته بيماري دراز مدتي خواهند داشت پس نبايست از ابتدا درمان حاد و گسترده براي آنها صورت پذيرد.5-  هزينه درماني حداقل 
در مطب اين حانب امكان بهره گيري از همه شيوه هاي مطرح درمان بواسير يا هموروئيد با ليزرروز  موجود بوده و براي هر بيمار و براي هر وضعيت از بيماري، درماني درخور و متناسب انجام مي شود.

منبع:درمان تركيبي هموروئيد


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۱:۲۰ توسط:jodyy موضوع:

درمان هموروئيد با داپلر

در حال حاضر پزشكان به دنبال شيوه هاي ساده تر و اثرگذارتر و بدون عارضه به منظور درمان بواسير يا همورئيد مي باشند.

شيوه هاي روش درمان هموروئيد با داپلر كه در سال 1995 براي نخستين مرتبه ارائه شد خيلي مورد توجه جامعه پزشكي قرار گرفت.

اين شيوه دگرگوني بنيادي اي در درمان آسان و بدون عارضه هموروئيد و بدون نياز به بيهوشي و بستري شدن مبتلايان به بيماري بواسير فراهم كرد. در اين شيوه مدرن ديگر احتياجي به برخورد مستقيم با همورئيد نيست. در درمان همورئيد با داپلر تنها شريان اصلي تغذيه كننده (عروق خوني) همورئيد به صورت كامل مسدود مي گردد و جلوي رسيدن خون به بالشتك هاي همورئيد را مي گيرد. كه اين شيوه باعث مي گردد تورم همورئيد كاهش پيدا كند و همورئيد چروكيده و نشانه هاي آن نابود شود.
از برتري هاي درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر  با داپلر موردهاي زير شايان ذكر هستند:1-كم بودن زمان عمل جراحي
2- احتياجي به بيهوشي كامل نيست3- درد و خونريزي ندارد4-احتياجي به بستري شدن نيست

5-درصد موفقيت بيشتر و رضايت بيماران با اين شيوه درماني بسيار بالاست.

منبع:درمان هموروئيد با داپلر


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۰:۵۵ توسط:jodyy موضوع:

درمان هموروئيد به روش جراحي باز

عمل كردن و برطرف نمودن هموروئيد و بواسير به شيوه جراحي باز غالبا به منظور بيماران مبتلا به همورئيد درجه 3 و يا درجه 4 به كار مي رود.

مراد از مبتلايان به همورئيد درجه 3 و يا 4 افرادي مي باشند كه هموروئيد آنها به مرحله دردآوري رسيده است و بالشتك همورئيد آنها از مقعد خارج مي ماند و بايست آن را با دست به درون فرو برد (درجه 3) و در بعضي ديگر بيرون افتادن بالشتكهاي همورئيد در بيرون از مقعد با درد خيلي زياد همراه است و به درون نيز فرو نمي شود. (درجه4)
اين شيوه درمان بواسير به دو حالت با بي حسي موضعي و با بيهوشي صورت مي گيرد.
در اين شيوه درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر برش و برداشت همورئيد دروني و بيروني با هم صورت مي پذيرد و در برخي از موردها زخم ناشي از برداشت همورئيد بوسيله بخيه هاي قابل جذب محكم مي گردد و در برخي موردهاي ديگر زخم به وجود آمده از برداشت همورئيد را باز مي گذارند تا به طور نرمال خودش در مدت  4 الي 8 هفته بازسازي شود.

در اين شيوه مي توان همه بالشتكهاي همورئيدي را در يك جلسه درماني برداشت و بايست توجه داشت كه از برداشت بيش از اندازه پوست كناره هاي مقعد اجتناب كرد به خاطر اينكه احتمال دارد بيمار مبتلا به تنگي مقعد دچار گردد.
كلا شيوه هاي درماني غير درمان هموروئيد مفيدتر و مطلوب تر است به اين خاطر كه با درد و عارضه هاي كمتري توام مي باشد. نظير :
1-سرعت عمل در حداقل زمان ممكن2-پس از عمل اثري از آن در محل عمل نمي ماند3-احتياجي به بستري شدن نيست4-بدون بيهوشي با بي حسي موضعي قابل عمل مي باشد5-بدون خونريزي است6-بافت هاي كناري همورئيد آسيب نمي بيند

منبع: درمان هموروئيد به روش جراحي باز


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۰:۲۰ توسط:jodyy موضوع:

درمان هموروئيد با روش رابر بند

يكي ديگر از شيوه هاي درمان هموروئيد با بستن كش لاستيكي يا رابربند مي باشد كه خيلي مورد توجه پزشك ها و مورد رضايت بيماران است.

اين شيوه درماني براي افرادي كه مبتلا به همورئيد درجه  2و3  مي باشند خيلي كارگشا و اثرگذار مي باشد و يا به تعبيري اشخاصي كه گرفتار بيرون زدگي همورئيد يا بواسير از ناحيه مقعد هستند و بايست با دست آن را به درون  مقعد فرو كنند (درجه3) اين شيوه درماني بسيار اثرگذار است.

در اين شيوه از درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر به وسيله ابزاري يكبار مصرف حلقه اي لاستيكي را به دور بالاي هموروئيد مي گذاريم و اين كار رفته رفته باعث مي شود مرحله هاي خون رساني به بالشتك همورئيد بريده گردد و با مداومت با گذشت 5 تا 10 روز آن ناحيه سياه شده و خود به خود بيفتد، در اين شيوه درمان بواسير نيازي به بيهوشي نيست و با بي حسي موضعي به حالت سرپايي در مطب پزشك قابل عمل مي باشد. از برتري هاي اين شيوه آن است كه اين شيوه هيچ ريسكي براي ابتلا به بيماريهاي عفوني در خود ندارد.

منبع: درمان هموروئيد با روش رابر بند


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۹:۵۲ توسط:jodyy موضوع:

درمان هموروئيد با استپلر

يكي ديگر از شيوه هايي درماني كه در اين ساليان خيلي شايع گشته جراحي هموروئيد با استاپلر است. يكي از نشانه هايي كه اين شيوه را در مقايسه با جراحي همورئيد به شيوه باز برتري مي دهد درد حداقل اين شيوه درماني است.

اين شيوه درمان بواسير ، هموروئيد كتومي منگنه‌اي يا هموروئيد وپكسي با استپلر خوانده مي‌شود كه از جريان خون به بافت هموروئيد خودداري مي نمايد و بخشي از مخاط شُل ركتوم را برمي دارد و هموروئيد را به طرف بالا هدايت مي كند. درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر اين شيوه معمولا با درد خيلي كمي در مقايسه با هموروئيد كتومي توام مي باشد و فرصت مي‌دهد كه بيمار هر چه زودتر به فعاليت روزمره اش برگردد.

جراحي هموروئيد با استپلر در هموروئيدهاي گسترده و با درجه 3 و 4 اثرگذارتر مي باشد و با عارضه هاي حداقلي هم توام مي باشد.منظور از از مبتلا ها به هموروئيد درجه 3 و يا 4 افرادي مي باشند كه بواسير دردآوري را تجربه مي كنند و بالشتك همورئيد آنها از مقعد خارج شده و بايست آن را به درون هل داد (درجه 3) و در بعضي خارج بودن بالشتكهاي هموروئيد در بيرون از مقعد با درد خيلي زيادي همراه است و نمي توان آن را به درون هل داد و هدايت نمود. (درجه 4)

منبع:درمان همورئيد با استپلر


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۹:۱۹ توسط:jodyy موضوع:

درمان خانگي بواسير

درصورتي كه شما احساس كرديد كه علائم بواسير را دارا ميباشيد تا يك هفته موارد زيررا انجام دهيد واگر بهبود حاصل نشد به پزشك مراجعه كنيد.

1-منطقه مقعد را تميز نگه داريد. هر چند كه پاك كردن ناحيه مقعد مي تواند دردناك باشد به آرامي آن را با يك ليف حمام نرم، آب گرم و صابون ملايم بشوييد.

2-از كرم هاي مسكن موضعي استفاده كنيد مانند:كرم ليدوكايين يا بنزوكائين و هيدروكورتيزون

3-از روان كننده وتسكين دهنده اي مانند آلوئه ورا استفاده كنيد شما مي توانيد ژل آلوئه ورا از داروخانه خريد نماييد و در موضع بماليد.

4-جهت تسكين خارش، سوزش و التهاب ميتوانيد از سركه سفيد ويا از سركه سيب استفاده كنيد به اين صورت كه پنبه را به سركه آغشته كنيد وبه موضع بماليد.

5-روزانه 8تا10ليوان آب بنوشيد زيرا مصرف اين ميزان آب مدفوع شما را نرم مي كند و نياز به فشار در هنگام دفع را كاهش مي دهد.

6-از مواد غذايي پر فيبر استفاده كنيد زيرا فيبر باعث نرم شدن مدفوع ميشود وبسيار موثر ميباشد فيبر يكي ديگر از نرم كننده هاي مدفوع بسيار عالي است شما مي توانيد با خوردن غذاهاي با فيبرمانند حبوبات بيشتر، غلات سبوس دار، دانه ها، ميوه ها و سبزيجات به دفع راحترمدفوع خود كمك كنيد

7-در ضمن ميتوانيد از بعضي داروها كه بدون نسخه پزشك موجود است از داروخانه تهيه كنيد مانند مكمل هاي پسيليوم مانند Citrucel يا موسيل

8-سعي كنيد بعد از هر اجابت مزاج 20 دقيقه در وان آب گرم بنشينيد اين كار تسكين دهنده درد بواسير است .اطمينان حاصل كنيد كه آب گرم است نه داغ. آب گرم به تنهايي تسكين دهنده خواهد بود اما شما مي توانيد نمك طعام، نمك فرنگي اصل، بابونه، بومادران و كالندولا را به آن اضافه نماييد. وبعد از 20دقيقه به آرامي ناحيه تناسلي را با يك حوله نرم خشك كنيد.

9-جهت كاهش تورم، التهاب و درد از بسته يخ و يا كمپرس سرد استفاده كنيد بسته يخ را در ناحيه مقعد به مدت 15 دقيقه قرار داده و يا فشرده سازي نماييد و دو تا سه بار در روز تكرار كنيد.

10-به مدت طولاني سر دستشويي نشينيد

11-از زور زدن براي دفع مدفوع خودداري كنيد.

12-هنگامي كه نياز به توالت داريد به دشتشويي برويد و مدفوع خود را نگه نداريد زيرا نگه داشتن مدفوع سبب سفت و خشك شدن آن در راست روده مي شود و اجابت مزاج را مشكل مي كند.

13-زمان زيادي در توالت صرف نكنيد. صرف مدت زمان طولاني و نشستن در دستشويي سبب فشار در ناحيه مقعد مي شود بيش از 10 دقيقه در توالت ننشينيد اگر شما يبوست داريد خود را تميز كرده استراحت كنيد و مقداري آب بنوشيد و يك پياده روي داشته باشيد و سعي كنيد دوباره براي اجابت مزاج برويد.

14-از دست دادن وزن. اگر اضافه وزن عامل بواسير شما است .از دست دادن وزن ممكن است به شما كمك كند.

15-ورزش عملكرد روده را تحريك كرده و دفع مدفوع را آسانتر مي كند. سعي كنيد 20 دقيقه در روز تمرين هوازي متوسط داشته باشيد. راه رفتن يك روش عالي براي شروع است. اگر شما يك كار كم تحرك داريد در هر ساعت بلند شده و در اطراف راه برويد ورزش بيشتر همچنين مي تواند به شما در از دست دادن وزن كمك كند.

16-ايجاد تغييرات در رژيم غذايي براي كمك به درمان بواسير . مدفوع نرم تر به معني كمتر زور زدن است فشار كمتر بر روي ناحيه مقعد وارد شده و زمان كمتري صرف نشستن در توالت مي شود تغييرات رژيم غذايي به معناي هر دو اضافه كردن، حذف و يا كاهش مصرف غذاهاي خاص مي باشد در اينجا چند نمونه عبارتند از:
غذاهاي براي اضافه كردن:
شامل مقدار زيادي آب، آلو يا آب آلو، بذر كتان زميني، غذاهاي با اسيدهاي چرب امگا، سبزيجات، سبزيجات خام و ميوه مي باشد.
غذاهاي براي حذف و يا كاهش:
شامل غذاهاي سرخ شده، كربوهيدرات هاي تصفيه، محصولات لبني و سديم مي باشد.

17-ايجاد تغييرات در رژيم غذايي براي حمايت از سلامت رگ هاي شما است بسياري از غذاها و گياهان حاوي تركيبات هستند كه سلامت وريد با تقويت ديواره رگهاي خوني را پشتيباني كند. برخي از اين غذاها و گياهان نيز التهاب را كاهش مي دهند كه عبارتند از: فلاونوئيدها (موجود در مركبات، توت سياه، گيلاس و بسياري از ميوه ها و سبزيجات ديگر) گياه دارويي كوله خاص Butcher's broom
شاه بلوط هندي
درخت جينكو بيلوبا
كالندولا
گاهي ممكن است با رعايت موارد گفته شده بواسير بهبود پيدا نكند لذا در موارد زير به دكتر مراجعه نماييد.
طول مدت علايم:
اگر خونريزي و درد به طور معمول پس از دو تا سه روز حل و فصل نشود. اگر اين علائم طولاني تر از يك هفته شد به پزشك مراجعه كنيد
خونريزي از بواسير معمولاً تنها با حركات روده رخ مي دهد. اگر شما در حال تجربه خونريزي مقعدي در هر زمان ديگر هستيد به پزشك مراجعه كنيد . تغييرات در علائم شما مي تواند به معناي بدتر شدن وضعيت شما باشد. همچنين مي تواند به اين معني باشد كه مشكل ديگري وجود دارد. اگر خونريزي از روشن به قرمز تيره تغيير كرد با دكتر خود در اسرع وقت تماس بگيريد.
شدت علائم:
اگر شما روش درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر  را انتخاب كرديد و  علائم بيماري بدتر يا شديد شوند به پزشك مراجعه كنيد
درمان گياهي بواسير 
مصرف سير بواسير را درمان مي‌كند. متبلايان به هموروئيد بايد از مصرف عدس، بادمجان، اغذيه شور و غذاهاي تند پرهيز كنند. چنانچه افراد درصورت داشتن يبوست مزمن به موقع درمان را آغاز كرده وخصوصا از رژيم غذايي مناسب و ميوه‌هايي همچون گلابي، پرتقال وزردالو و انجير استفاده كنند، مشكل آنان تبديل به بواسير نشده و متعاقب آن به عمل جراحي نيز نياز نخواهند داشت. 


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۹:۰۵ توسط:jodyy موضوع:

به چه دليلي درمان بواسير با ليزر به جراحي باز اولويت دارد؟

به چه دليلي درمان بواسير با ليزر به جراحي باز اولويت دارد؟

 

 

1-ليزر در موقع برش دادن و برداشتن پا كه بواسير قسمت پاياني عصب برش داده شده را نيز بازسازي مي نمايد و بيمار پس از عمل دردري را متحمل و احساس نمي كند
2-ليزر بافت هاي ريز برش داده شده را موقع عمل بدون جراحي بواسير بازسازي مي نمايد و خون ريزي موقع عمل پايين مي آيد.


3-ليزر بافت هاي لنفاوي وا شده را در موقع عمل بدون جراحي بواسير بازسازي مي نمايد و تورم پس از عمل نيز كاسته مي شود، اين اولويت و برتري خيلي مهمي مي باشد به اين دليل كه يكي از دشواري هاي عمل بواسير تورم پس از عمل مي باشد.
4-درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر در حالت سرپايي و بدون بيهوشي صورت مي پذيريد.
5-استفاده از ليزر بدون نياز به بستري شدن ميباشد و بلافاصله بعد از عمل ميتواند به محل زندگي خود باز گردد و تنها شب نخست را كمي استراحت مي نمايد و از فرداي آن روز ميتواند به محل كار وزندگي روز مره خود بپردازد.
6-با اين گونه ليزر مي توان همه انواع بواسير و حتي شقاق و فيستول را نيز به صورت همزمان عمل كرد.
7-ليزر محيط عمل را استريل نموده و سبب كاسته شدن عفونت ناحيه عمل مي گردد. به همين خاطر سرايت بيماري هاي ويروسي نظير هپاتيت و ايدز نيز پايين مي آيد.
8-ليزر موقع عمل به عروق كناره ناحيه مورد عمل نيز آسيبي وارد نمي كند و نظير كوتر سبب نكروز نمي گردد به همين خاطر درد پس از عمل پايين مي آيد و به اسفنكتر مقعد صدمه اي نمي رسد. اين برتري ليزر سبب كاسته شدن عارضه بي اختياري مقعد نيز مي گردد.
درمان بواسير با رابربند 
درمان بواسير با رابربند يكي ديگر ازروشهاي بدون جراحي ميباشد اين شيوه درماني براي بواسيرهاي نوع 2 و 3 انجام مي شود و نيازي به بيهوشي نيست و به صورت سرپايي دركمتر از 1ساعت قابل درمان است .در اين شيوه از درمان بواسير به وسيله ابزاري يكبار مصرف حلقه اي لاستيكي را به دور بالاي ​بواسير مي اندازيم و اين كار رفته رفته باعث مي شود خون رساني به بالشتك همورئيد يا بواسير قطع گردد و با گذشت 5 تا 10 روز بالشتك بواسير سياه شده و خود به خود مي افتد استفاده از اين روش بسيار مورد رضايت بيماران ميباشد
فيلم درمان بواسير با رابربنددرمان بواسير به روش فريز كردن يا كرايو سرجري 
اين شيوه درماني هم بدون جراحي ميباشد در اين شيوه بالشتكهاي بواسير را از طريق co2 و يا N2 منجمد مي كند و باعث يخ زدگي و فروكاسته شدن همورئيد مي گردد. اين شيوه درماني تا حدودي بي عارضه مي باشد و در مطب پزشك بدون بيهوشي به حالت سرپايي انجام مي شود.لازم به ذكر است همانطور كه حرارت منجر به سوختگي مي گردد سرماي زياد نيز منجر به سوختگي و از بين رفتن ​بواسير ميگردد.از اين روش براي سرعت بخشيدن به از بين بردن بواسير در درمان بواسير با رابربند هم ميتوان بهره گرفت.
درمان بواسير به روش اسكلروتراپيدر اين شيوه درماني محلول اسكلروزان منجر به چسبندگي جدار سياهرگها به هم مي شود و همورئيد خشك و فروكش مي كند. اين درمان براي همورئيد هاي درجه 1 درجه 2 و درجه 3 مناسب تر است. در اين شيوه از درمان بواسير كه در مطب به طور سرپايي عمل مي گردد مقدار 1 الي 3 ميلي متر محلول اسكلروزان (غالبا فنل در روغن زيتون) به قسمت زير مخاط هر كدام از بالشتكهاي همورئيد تزريق مي گردد.
درمان بواسير با داپلر 
اين شيوه درماني آسان و بدون عارضه در ​بواسير دارد و نيازي به بيهوشي و بستري شدن مبتلايان نيست. اين شيوه تورم همورئيد را كم مي كند و همورئيد چروكيده و نشانه هاي آن را از بين مي برد. شيوه هاي روش درمان همورئيد با داپلر كه در سال 1995 براي نخستين مرتبه ارائه شد خيلي مورد توجه جامعه پزشكي قرار گرفت. اين شيوه دگرگوني بنيادي اي در درمان آسان و بدون عارضه بواسير و بدون نياز به بيهوشي و بستري شدن مبتلايان به بيماري همورئيد فراهم كرد.
فيلم درمان بواسير با داپلردرمان بواسير به روش تركيبي 
همانطور كه بيماران مبتلا به همورئيد درجه هاي مختلفي از همورئيد  را دارا هستند و هر بيمار يك ميزان مشخصي از پيشرفت بيماري از درجه يك تا چهار را مي تواند بگيرد، در خيلي از موردها در يك بيمار هر چهار قسمت درجه هاي مختلف بيماري بواسير را مي توان در اطراف ركتوم را ديد كه روند تشخيص درمان تركيبي بيماري را ضروري مي سازد. پس از انجام آنوسكپي در يك فرد بيمار مي توان براي بخش هايي كه بيماري در آنجا كمتر پيشرفت داشته از درمانcoagulation) ،IR) انعقادي و يا در ناحيه هاي درجه II از رابر باند بهره برد و از محل هاي با پرولاپس وافتادگي مخاطي و پيشرفت زياد پاكه هاي همورئيدي از درمان همزمان با جراحي الكتروكوتري و جراحي ليزري بهره گرفت و يا در باره يك فرد بيمار با همورئيد پيشرفته بعد از استپلر از درمان تركيبي تكميلي با ليزرIRC كمك گرفت. برتري هاي درمان بواسير به صورت تركيبي :
1-پيشگيري از عارضه هاي احتمالي به خاظر انجام حداقل عمل جراحي مورد نياز بر روي بيمار
2- امكان عمل اقدامات مداخله اي وسيع تر بدون بالا بردن خطر عارضه ها
3- به حداقل رساندن درد بيمار
4-امكان عمل درمان هاي ساده تر به طور دراز مدت در بيماراني كه امكان برطرف كردن علت هاي زمينه اي (مانند يبوست) براي آنها مهيا نمي باشد و پيش بيني مي گردد به صورت ناخواسته بيماري دراز مدتي خواهند داشت پس نبايست از ابتدا درمان حاد و گسترده براي آنها صورت پذيرد.
5- هزينه درماني حداقل در مطب اين جانب امكان بهره گيري از همه شيوه هاي مطرح روز موجود بوده و براي هر بيمار و براي هر وضعيت از بيماري، درماني درخور و متناسب انجام مي شود.


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۸:۳۴ توسط:jodyy موضوع: