بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

به چه دليلي درمان بواسير با ليزر به جراحي باز اولويت دارد؟

به چه دليلي درمان بواسير با ليزر به جراحي باز اولويت دارد؟

 

 

1-ليزر در موقع برش دادن و برداشتن پا كه بواسير قسمت پاياني عصب برش داده شده را نيز بازسازي مي نمايد و بيمار پس از عمل دردري را متحمل و احساس نمي كند
2-ليزر بافت هاي ريز برش داده شده را موقع عمل بدون جراحي بواسير بازسازي مي نمايد و خون ريزي موقع عمل پايين مي آيد.


3-ليزر بافت هاي لنفاوي وا شده را در موقع عمل بدون جراحي بواسير بازسازي مي نمايد و تورم پس از عمل نيز كاسته مي شود، اين اولويت و برتري خيلي مهمي مي باشد به اين دليل كه يكي از دشواري هاي عمل بواسير تورم پس از عمل مي باشد.
4-درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر در حالت سرپايي و بدون بيهوشي صورت مي پذيريد.
5-استفاده از ليزر بدون نياز به بستري شدن ميباشد و بلافاصله بعد از عمل ميتواند به محل زندگي خود باز گردد و تنها شب نخست را كمي استراحت مي نمايد و از فرداي آن روز ميتواند به محل كار وزندگي روز مره خود بپردازد.
6-با اين گونه ليزر مي توان همه انواع بواسير و حتي شقاق و فيستول را نيز به صورت همزمان عمل كرد.
7-ليزر محيط عمل را استريل نموده و سبب كاسته شدن عفونت ناحيه عمل مي گردد. به همين خاطر سرايت بيماري هاي ويروسي نظير هپاتيت و ايدز نيز پايين مي آيد.
8-ليزر موقع عمل به عروق كناره ناحيه مورد عمل نيز آسيبي وارد نمي كند و نظير كوتر سبب نكروز نمي گردد به همين خاطر درد پس از عمل پايين مي آيد و به اسفنكتر مقعد صدمه اي نمي رسد. اين برتري ليزر سبب كاسته شدن عارضه بي اختياري مقعد نيز مي گردد.
درمان بواسير با رابربند 
درمان بواسير با رابربند يكي ديگر ازروشهاي بدون جراحي ميباشد اين شيوه درماني براي بواسيرهاي نوع 2 و 3 انجام مي شود و نيازي به بيهوشي نيست و به صورت سرپايي دركمتر از 1ساعت قابل درمان است .در اين شيوه از درمان بواسير به وسيله ابزاري يكبار مصرف حلقه اي لاستيكي را به دور بالاي ​بواسير مي اندازيم و اين كار رفته رفته باعث مي شود خون رساني به بالشتك همورئيد يا بواسير قطع گردد و با گذشت 5 تا 10 روز بالشتك بواسير سياه شده و خود به خود مي افتد استفاده از اين روش بسيار مورد رضايت بيماران ميباشد
فيلم درمان بواسير با رابربنددرمان بواسير به روش فريز كردن يا كرايو سرجري 
اين شيوه درماني هم بدون جراحي ميباشد در اين شيوه بالشتكهاي بواسير را از طريق co2 و يا N2 منجمد مي كند و باعث يخ زدگي و فروكاسته شدن همورئيد مي گردد. اين شيوه درماني تا حدودي بي عارضه مي باشد و در مطب پزشك بدون بيهوشي به حالت سرپايي انجام مي شود.لازم به ذكر است همانطور كه حرارت منجر به سوختگي مي گردد سرماي زياد نيز منجر به سوختگي و از بين رفتن ​بواسير ميگردد.از اين روش براي سرعت بخشيدن به از بين بردن بواسير در درمان بواسير با رابربند هم ميتوان بهره گرفت.
درمان بواسير به روش اسكلروتراپيدر اين شيوه درماني محلول اسكلروزان منجر به چسبندگي جدار سياهرگها به هم مي شود و همورئيد خشك و فروكش مي كند. اين درمان براي همورئيد هاي درجه 1 درجه 2 و درجه 3 مناسب تر است. در اين شيوه از درمان بواسير كه در مطب به طور سرپايي عمل مي گردد مقدار 1 الي 3 ميلي متر محلول اسكلروزان (غالبا فنل در روغن زيتون) به قسمت زير مخاط هر كدام از بالشتكهاي همورئيد تزريق مي گردد.
درمان بواسير با داپلر 
اين شيوه درماني آسان و بدون عارضه در ​بواسير دارد و نيازي به بيهوشي و بستري شدن مبتلايان نيست. اين شيوه تورم همورئيد را كم مي كند و همورئيد چروكيده و نشانه هاي آن را از بين مي برد. شيوه هاي روش درمان همورئيد با داپلر كه در سال 1995 براي نخستين مرتبه ارائه شد خيلي مورد توجه جامعه پزشكي قرار گرفت. اين شيوه دگرگوني بنيادي اي در درمان آسان و بدون عارضه بواسير و بدون نياز به بيهوشي و بستري شدن مبتلايان به بيماري همورئيد فراهم كرد.
فيلم درمان بواسير با داپلردرمان بواسير به روش تركيبي 
همانطور كه بيماران مبتلا به همورئيد درجه هاي مختلفي از همورئيد  را دارا هستند و هر بيمار يك ميزان مشخصي از پيشرفت بيماري از درجه يك تا چهار را مي تواند بگيرد، در خيلي از موردها در يك بيمار هر چهار قسمت درجه هاي مختلف بيماري بواسير را مي توان در اطراف ركتوم را ديد كه روند تشخيص درمان تركيبي بيماري را ضروري مي سازد. پس از انجام آنوسكپي در يك فرد بيمار مي توان براي بخش هايي كه بيماري در آنجا كمتر پيشرفت داشته از درمانcoagulation) ،IR) انعقادي و يا در ناحيه هاي درجه II از رابر باند بهره برد و از محل هاي با پرولاپس وافتادگي مخاطي و پيشرفت زياد پاكه هاي همورئيدي از درمان همزمان با جراحي الكتروكوتري و جراحي ليزري بهره گرفت و يا در باره يك فرد بيمار با همورئيد پيشرفته بعد از استپلر از درمان تركيبي تكميلي با ليزرIRC كمك گرفت. برتري هاي درمان بواسير به صورت تركيبي :
1-پيشگيري از عارضه هاي احتمالي به خاظر انجام حداقل عمل جراحي مورد نياز بر روي بيمار
2- امكان عمل اقدامات مداخله اي وسيع تر بدون بالا بردن خطر عارضه ها
3- به حداقل رساندن درد بيمار
4-امكان عمل درمان هاي ساده تر به طور دراز مدت در بيماراني كه امكان برطرف كردن علت هاي زمينه اي (مانند يبوست) براي آنها مهيا نمي باشد و پيش بيني مي گردد به صورت ناخواسته بيماري دراز مدتي خواهند داشت پس نبايست از ابتدا درمان حاد و گسترده براي آنها صورت پذيرد.
5- هزينه درماني حداقل در مطب اين جانب امكان بهره گيري از همه شيوه هاي مطرح روز موجود بوده و براي هر بيمار و براي هر وضعيت از بيماري، درماني درخور و متناسب انجام مي شود.


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۸:۳۴ توسط:jodyy موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :