بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

دانستنيهاي هموروئيد

توصيه هايي براي تسكين درد بواسير

بهره گيري از وان حمام

كار مناسبي كه قادر است به بواسير تسكين بدهد و آن را آرام كند اين است كه هر روز يك يا دو بار به استحمام كنيد. وان حمام را پر از آب گرم كنيد و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه در وان حمام گرم بنشينيد. آب گرم درد را كم مي كند و درد را آرام كرده و همچنين تميزكننده اي نرم و لطيف نيز مي باشد.
آب گرم وان حمام عضله هاي محكم و سفت گشته قسمت مقعد را شل و نرم نموده و از فشارهاي كه در حين دفع مدفوع پيش مي آيد مي كاهد و باعث نرم شدن آن مي شود.

كاستن از زمان توالت
نشستن هاي دراز مدت بر روي دستگاه توالت باعث فشار آمدن زياد به وريدهاي مقعد مي گردد و همچنين باعث فشار زياد بر درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر مي آورد و آن را دو چندان مي كند. بعد از آنكه كار دفع به طور نرمال پيش رفت از توالت بيرون بيايد و در موقع ديگري كه باز نياز بود به توالت مراجعه كنيد.

به كارگيري بالش كوچك
خيلي مبتلايان به درمان هموروئيد از بالش هاي ميان تهي كه نشستن را در خانه و محل كار راحت تر مي سازد، بهره كي برند.
ولي اين مدل از  بالش ها چندان كمكي به درمان بواسير نمي كنند و اين بالش ها با ايجاد كشيدگي در ناحيه هاي كفل، فشار بيشتري به معقد مي آورند. اگر حس مي كنيد به بالش محتاج هستيد، از يك بالش نازك و كوچك استفاده كنيد.

منبع: تسكين درد بواسير


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۸:۰۸ توسط:jodyy موضوع:

نشانه هاي بواسير داخلي و خارجي

نشانه هاي بواسير داخلي و خارجي

خونريزي به موقع دفع مدفوع، خارش و درد در ركتوم متداول ترين علامت هاي بواسير يا هموروئيد مي باشند.

نشانه هاي هموروئيد يا بواسير خارجي و داخلي

در حالت كلي درد در مقعد با هموروئيد خارجي اتفاق مي افتد. احتمال دارد خون زير پوست انباشته شود و يك برآمدگي محكم و سفت و دردآوري را ايجاد كند. اين گونه هموروئيد را هموروئيد خارجي ترومبوزه (thrombosed) يا لخته مي گويند.

همينطور احتمال دارد در اين گونه از هموروئيد ممكن است متوجه رگه ها و لكه هاي خون بر روي دستمال توالت پس از دفع مدفوع گرديد.رايج ترين نشانه هاي هموروئيد داخلي خونريزي مقعدي يا وجود داشتن خون در مدفوع است.

احتمال دارد شما پس از دفع مدفوع به طور نرمال نشانه ها و لكه هايي از خون را بر روي دستمال توالت و يا بر روي كاسه توالت مشاهده نماييد. همينطور احتمال دارد در اين حالت بر روي رويه مدفوع خون موجود باشد.از ديگر نشانه هاي هموروئيد داخلي مي توان به موردهاي زير نيز اشاره كرد:

• خارش. خارش مقعد يكي از رايج ترين نشانه هايي مي باشد كه بيماران مبتلا به هموروئيد داخلي از آن گله دارند. اين نشانه به اين خاطر رخ مي دهد كه هموروئيد داخلي غالبا به درون مخاط مقعد وارد مي شود و باعث تحريك پوست مقعد و خارش مقعد مي گردد.

• تحريك پوست. هموروئيد هاي حاد قادرند ماده هاي ترشح نمايند و منجر به تحريك خفيف پوست گردند.

• حس ناراحتي. احتمال دارد پس از هر بار كار و فعاليت روده حس نماييد كه لازم است به توالت برويد و دفع مدفوع كنيد. اين حس ناراحت كننده و نامطلوب به خاطر برآمدگي هاي هموروئيد در درون مقعد و قسمت پاياني روده بزرگ (كانال مقعد) است. كلا در نظر داشته باسيد كه هر چقدر هموروئيد بزرگتر باشد حس ناراحتي هم زيادتر مي شود.

• درد. اكثر هموروئيد هاي داخلي دردآور نمي باشند. ولي هموروئيد هاي حاد كه از درمان بواسيرمقعد خارج مي زنند اگر متورم شوند دردآور خواهند بود به اين خاطر كه در اين وضعيت احتمال دارد از طريق عضله هاي كنترل كننده مقعد زير فشار باشند. درد زياد علامتي از قطع شدن خون رساني به هموروئيد نيز مي تواند باشد (هموروئيد مرده). در اين وضعيت كارهاي فوري پزشكي لازم مي گردد.

• خونريزي مقعدي، درد و تغيير در عادت هاي روده احتمال دارد نشانه هاي سرطان روده بزرگ و مقعد هم باشند. اگر اين نشانه هاي را ديديد و به خصوص اگر بيشتر از پنجاه سال داريد و همچنين سابقه فاميلي سرطان روده بزرگ هم داريد حتما به پزشك متخصص  درمان بواسير يا هموروئيد با ليزرمراجعه نماييد.

• بقيه بيماري هايي كه نشانه هايي شبيه به هموروئيد دارند عبارتند از شقاق مقعد، فيستول مقعد، پوليپ روده بزرگ، پرولاپس ركتوم (rectal prolapse) و بيماري هاي التهابي روده.

منبع: نشانه هاي بواسير داخلي و خارجي


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۷:۴۰ توسط:jodyy موضوع:

درمان هموروئيد با دستگاه هاي پزشكي

درمان هموروئيد با دستگاه هاي پزشكي

هموروئيد يك گونه واريس وريدي مي باشد كه در قسمت ركتوم (راست روده ) پديد مي آيد. احتمال دارد اين توده هاي هموروئيد  ي به خارج از مقعد بيايند و هنگامي هم بر اثر پاره شدن وريدي خون در تحت مخاط و در درون توده هاي هموروئيدي جمع گردند كه خيلي دردآور مي باشد و اغلب در خارج از مقعد بروز مي كنند كه به منظور خلاص شدن از درد بايست تخليه و محل آن با ليزر سوزانده شود .

بر اثر وارد آمدن فشار زياد در موقع دفع اين تجمع وريدي پرخون شده و متورم مي شود و اگر فشار تكرار شود و يبوست رويه ان زخمي شده و منجر به خونريزي ميگردد . معمولا اين خونريزي در قسمت پاياني دفع مشاهده ميشود.

درمان هموروئيد و بواسير با دستگاه هاي پزشكي

درمان هموروئيد با دستگاه داپلر درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر با روش داپلر كه با دستگاه ويژه نخست شريان پيدا شده و بعد اين شريان مسدود مي گردد و در گام بعدي وريد مسدود ميشود . اين شيوه در عمل كار ساده اي نمي باشد و يافتن شريان و بستن آن به درستي انجام نمي شود و آخر سر همان شيوه رابر بند ( حلقه لاستيكي ) ميشود اين شيوه نيز به منظور توده هاي خارجي مناسب نيست.درمان بواسير با ليزردرمان ليزري بواسير يا هموروئيد در حال حاضر خيلي شايع گشته به اين خاطر كه به نسبت بقيه شيوه هاي درماني خيلي ساده تر، كم هزينه تر و كم عارضه تر مي باشد و احتياجي به بستري شدن در بيمارستان ندارد ( البته در موردهايي كه فرد مبتلا خيلي حساس است و بيهوشي عمومي خواسته بيمار مي باشد كار راحت تر مي گردد) دوران نقاهت پس از عمل جراحي خيلي كوتاه مي باشد .شيوه درمان بواسير با ليزر برخي اوقات با بقيه شيوه هاي درمان بواسير همراه مي شود مثل همراه كردن اين شيوه با رابر بندينگ ( حلقه لاستيكي ) و فريزينگ كه همان يخ زدگي مي باشد كه احتمال دارد در موردهايي نتيجه خوبي بدهد اما اصل درمان هموروئيد با ليزر مي باشد. بايد توجه كنيد كه در غالب مركزهاي درماني با ليزر از شيوه سوزاندن يعني كوتريزاسيون بهره مي برند اما برخي از كارشناسان با دستگاه خيلي پيشرفته اي كه در اختيار دارند از شيوه كواگولاسيون و به طور  تحت مخاطي بواسير را درمان مي نمايند. اين دستگاه با فيبر ليزر راديال شيرينكيج عمل ميكند به اين صورت كه در زير مخاط فرو مي رود و عروق توده هموروييدي را نابود مي كند و در نتيجه توده هموروئيدي از بين مي رود.


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۶:۴۵ توسط:jodyy موضوع:

درمان يبوست و بواسير با تغذيه

درمان هموروئيد و يبوست با تغذيه

يبوست وضعيتي مي باشد كه در آن مدفوع سخت و كوچك مي باشد و به منظور رفع كردن آن ( دفع مدفوع) احتياج به مصرف داروست. برخي از اشخاص از مسهل هاي گوناگوني به منظور برطرف كردن يبوست كمك مي گيرند.

اما در اكثر وقت ها با بهره گيري مستمر از درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر مسهل، قدرت نرمال كولون كاسته شده  و دفع مدفوع نرمال و بدون استفاده از مسهل سخت تر مي شود.اثرگذارترين درمان به منظور يبوست پديدآوردن يك تغيير بزرگ در رژيم غذايي مي باشد كه البته در حال حاضر كمتر مورد عنايت است.در حقيقت كولون به كمك مسهل عادت مي كند. همينطور استفاده از مسهل مانع از ظاهر شدن نشانه هاي اخطار دهنده پراهميتي چون يبوست و درد، موقع دفع مدفوع مي گردد. بدون وجود اين هشدارها، اشخاص همينطور به خوردن غذاهايي كه مسلما قادرند  عامل پرريسكي براي سلامتي آنها باشند، ادامه مي دهند. 
رژيم غذايي مناسب به منظور درمان هموروئيد و يبوست براي درمان بواسير و يبوست سبزي و ميوه بخوريد. فيبرها حركت هاي روده را آسان تر مي كنند و يبوست را برطرف مي كنند.

سبزي ها و ميوه هاي تازه، كاهو، كلم ، حبوبات، نخود، هويج، سويا، نان سبوس دار ، برنج، انجير، آلو و زردآلو حاوي فيبر بسياري مي باشند. هنگامي از اين غذاها بهره مي بريم، مجبور هستيم مدت زمان زيادي آن ها را در دهان بجويم. همينطور هنگامي وارد معده مي گردند، معده را انباشته مي كنند و معده وضعيت كشيدگي مي يابد و احساس سيري بواسير دست مي دهد. همينطور اين غذاها تخليه ماده ها از روده را تسهيل تر مي نمايند.استفاده زياد غذاهاي پر چرب، فرآورده هاي لبني و تخم مرغ در به وجود آمدن يبوست اثرگذار هستند.آب بخوريد. اگر در مدت ساعات روزانه، به ميزان كافي آب يا بقيه مايعات را ننوشيد، احتمال دارد گرفتار يبوست شويد. صبح كه از خواب بيدار مي شويد، يك ليوان آب ولرم بنوشيد و در طول روز هم ۶ تا ۷ ليوان آب و ساير مايعات ميل كنيد.آلو بخوريد. شب، پيش از خواب، تعدادي آلوي خشك را در آب خيس كنيد و صبح پس از بيدار شدن از خواب، نوش جان كنيد. آلو اثرات سحرآميزي در از بين بردن يبوست دارد.

منبع: درمان يبوست و بواسير


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۶:۰۲ توسط:jodyy موضوع:

بهره گيري از ليزر در درمان هموروئيد

بهره گيري از ليزر در درمان هموروئيد:

بايد دانست كه درمان هموروئيد با بهره گيري از ليزر افزون بر درد و خونريزي كمتر در مقايسه با جراحي معمولي در مدت زمان كوتاهي نيز اثر مي كند و بيمار به حالت معمولي زندگي اش برميگردد.تبليغات غلطي در اجتماع به منظور درمان با ليزر به ويژه درمان هموروئيد مشاهده مي‌شود كه باعث تصميم گيري‌هاي نادرست مي‌شود.

كلا ليزرها براي درمان بواسير به دو گونه كم توان و پرتوان قسمت مي گردند كه ليزرهاي كم توان در درمان زخم، كم كردن ورم و كاستن اسپاسم عضله ها عملكرد بيشتري دارند.گونه ليزر كم توان در دردزدايي اثرگذار باشد و در مطب بدون خونريزي و بدون احتياج به بيهوشي قابل عمل مي باشد.

ليزرهاي پرتوان به خاطر داشتن انرژي بيشتر براي قطع كردن يا سوزاندن استفاده مي شوند كه برخلاف ليزرهاي كم توان محتاج بيهوشي يا بي‌حسي موضعي مي باشند. توجه كنيد كه ليزري كه من در مطب به كار مي برم ليزر شيرينكيج راديال مي باشد به اين معني كه اين نوع ليزري مي باشد كه تابش آن به طور نوري و مستقيم تابش نمي كند بلكه با زاويه 140 درجه مقابلش را زير تابش مي گذارد پس احتياجي به بريدن توده هموروئيدي نمي باشد و من در تحت مخاط عروق و بافت همبند ايجاد كننده توده هموروئيدي را نابود مي كنم .

درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر با درد و خونريزي كمتري در مقايسه با جراحي معمولي توام مي باشد. برتري عمده به كارگيري از ليزر پرتوان را بايست كاستن درد و خونريزي و ترميم پرسرعت زخم دانست و گفت: بهبود درمان هموروئيد با ليزر در مقايسه با جراحي معمولي در حداقل زمان صورت مي گيرد.پس در ارتباط با عارضه هاي درمان با ليزر بايست دانست كه، عارضه هاي درمانبواسير وابسته به انواع روش هاي مورد استفاده دارد كه در ليزرهاي كم توان بدون عارضه مي باشد اما در به كارگيري از ليزرهاي پرتوان كه به منظور برطرف كردن توده هموروئيد در تحت مخاط و سوزاندن آن استفاده مي شود در صورت انتخاب ناصحيح با قدرت بسيار ، اين امكان هست كه منجر به سوزاندن بافت گردد اما در دستگاه هاي پيشرفته اين امكان و خطر بسيار پايين مي باشد.

در شيوه بهره گيري از ليزرهاي با فيبر نوري و بهره گيري از فيبر ليزر شيرين كيج و راديال عارضه ها خيلي پايين مي آيند و در تجربه اي كه داشته ام ميزان آنها در كمتر از 5 درصد مشاهده شده است. 


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۵:۴۷ توسط:jodyy موضوع:

روش هاي درمان خانگي هموروئيد

هموروئيد يا بواسير بيماري خيلي رايجي مي باشد كه اشخاص در رده هاي سني گوناگون به آن مبتلا مي شوند ولي خيلي از اشخاص به خاطر خجالت از گفتن آن و مراجعه به پزشك اجتناب مي كنند.نوشته زير به راه هاي تازه درمان اين بيمارى اشاره اي دارد.

امكان دارد نام هموروئيد چندان برايتان آشنا نباشيد اما مسلما واژه درمان بواسير را شنيده ايد. بايد بدانيد كه هموروئيد همان بواسير مي باشد و يكى از بيمارى هاى رايج مي باشد و تقريبا ۷۵ درصد اشخاص به خصوص اشخاصي كه بيشتر از سي سال سن دارند در مدت زندگى شان به اين بيمارى مبتلا مى شوند.
در اين نوشته چند شيوه عملي به منظور پيشگيري و درمان هموروئيد را مي آوريم:

شستشوي كامل قسمت مقعد پس از دفع مدفوع كه خوشبختانه ريشه در آداب هرروزه ما دارد و كار خيلي مناسبي مي باشد، جزو نخستين سفارش ها به مبتلايان هموروئيد در كشورهايي مي باشند كه اين عادت خوب را ندارند .كمپرس با آب گرم يكي از اثرگدارترين شيوه ها به منظور درمان و آرام كردن نشانه ها مي باشد.

به اين صورت كه هر روز چنديم مرتبه به ويژه پس از دفع مدفوع به مدت چند دقيقه در آب گرم با دماي ولرم بنشينند. براي اين عمل مي توان از يك لگن پلاستيكي كه كاملاً تميز شده، كمك گرفت.به كارگيري توالت ايراني در اين موردها هرگز سفارش نمي شود به اين خاطر كه فشاري كه مي آورد وضعيت خارج ماندگي و بقيه نشانه ها را دو چندان مي كند پس اگر در خانه توالت فرنگي نداريد مي توانيد از مدلهاي صندلي هايي كه به حالت توالت فرنگي ساخته شده اند، بهره ببريد.يكي از اصلي ترين كارهاي پيشگيرانه درماني ، جلوگيري از يبوست و به وجود آمدن مدفوع ساخت مي باشد كه از فاكتورهاي اصلي به وجود آمدن  درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر  شمرده مي شود .

براي اينكار توصيه مي شود از ميزان كافي مواد غذايي داراي فيبر، انواع سبزيجات و ميوه به ويژه ميوه هاي ملين مانند گلابي ، آلو ، انجير و ... نان سبوس دار و نوشيدن مايعات و به ويژه آب كافي در روز (تقريبا ۸ ليوان)‌ بهره بگيريد. از آنجايي كه نبود تحرك كافي هم قسمتي از فاكتورهاي پديدآورنده زمينه اي شمرده مي شود قرار دادن گونه اي فعاليت بدني نظير پياده روي يا بقيه ورزشه هاي آرام در برنامه هر روزه توصيه مي گردد.

در موردهايي كه نشانه ها دوچندان مي شوند، استراحت در وضعيت دراز كش به صورتي كه قسمت پايين كمر بالاتر باشد و از ايستادن و نشستن درازمدت پرهيز كنيد. بايد توجه كنيد كه كارهاي توصيه شده بايست هميشگي و به طور مداوم انجام شوند به اين معني كه هميشه بايست از يبوست جلوگيري و مدفوع را نرم نگه داريد و از وضعيت هاي عمودي پرفشار ( ايستادن و نشستن درازمدت ) خودداري كنيد.

منبع:درمان خانگي هموروئيد


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۵:۲۷ توسط:jodyy موضوع:

درمان بواسير دردناك

 درمان بواسير دردناك
به كارگيري از لگن آبگرم ۳۹-۴۰ درجه بدون بتادين و هر دفعه به مدت ۱۵-۲۰ دقيقه ، ۳-۴ مرتبه در روز​به كارگيري از ملين ها و فيبر هاي غذاييبهره گيري از بي حس كننده هاي موضعي مانند ژل ليدو كائينبهره گيري از ضد دردهاي ايبوبروفن وغيره .

البته در ۷۲ ساعت اوليه و يا هر زمان كه مبتلا به بواسير درد زيادي داشته باشد و يا اگر هموروئيدلخته اي او گرفتار گانگرن و خونريزي گردد،  درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر خوب است به صورت سرپايي برداشته شود كه با اين شيوه تنها يك پانسمان چند ساعته انجام مي شود و ديگر نيازي به پانسمان نخواهد بود و بي درنگ درد بيمار هم از بين مي رود. در غير اين صورت در طي چندين روز رفته رفته اين توده كوچكتر و درد هم كمتر مي شود اما بدل به يك توده گوشتي كنار مقعد مي شود كه اين توده خودش منجر به آلودگي دائمي مقعد و به وجود آمدن  خارش و برخي مواقع سوزش و حتي گرفتار تكرار اين هموروئيد لخته اي خواهد شد.

منبع: درمان بواسير دردناك


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۵:۰۹ توسط:jodyy موضوع:

علائم بواسير

علامت ها و نشانه‌هاي مبتلا شدن به هموروئيد غالبا به ناحيه ظاهر شدن آن وابسته است. رايج ترين نشانه هاي هموروئيد داراي خونريزي و خون در مدفوع، درد، خارش‌، سوزش، ترشح‌ مخاطي‌ بعد ار دفع مدفوع،‌ ايجاد يك‌ برآمدگي در مقعد، التهاب‌ و تورم مي باشد.

احتمال دارد خون‌ قرمز به‌ حالت رگه‌هايي‌ در دفع مدفوع مشاهده شوند و يا بعد از دفع مدفوع‌ مقدار كمي به‌ مدت‌كوتاهي‌ خونريزي از قسمت مقعد ديده شود. همينطور برخي وقتها اين احساس امكان دارد به مبتلا دست بدهد كه بعد از دفع مدفوع، راست‌ روده‌ به صورت كامل‌ تخليه‌ نشده‌ است كه البته اين‌ حالت‌ در باره هموروئيد حجيم درست است.

در اكثر موردها همورئيد بي خطر بود و به جز خونريزي كم نشانه علامت ديگري را ندارد. بايد دانست كه هر خونريزي از ناحيه مقعد را نبايست به حساب همورئيد يا بواسير بگذاريد بلكه بوسيله پزشك متخصص بايست ارزيابي هاي ضروري صورت گيرد تا دليل اصلي خونريزي معين شود.رايج ترين نشانه هاي هموروئيد از خارش و خونريزي، بيرون ماندن و درد تشكيل شده است.

خونريزي معمولا بعد از دفع مدفوع صورت مي گيرد. هموروئيد ها امكان دارد بيرون آمدگي داشته باشند (به بيرون بلغزند) و از مقعد خارج شوند. درد در مدت حركت هاي روده يا پس از نحريك هموروئيد ها ظاهر مي شود. در اكثر موردها نشانه ها در مدت چند روز كاسته مي شوند. اگر نشانه ها ادامه داشته باشند درست تر آن است كه به پزشك مراجعه نماييد.جلوگيري و درمان‏هاي بسياري براي جلوگيري و درمان هموروئيد موجود است پزشك به شما كمك مي كند تا بهترين درمان را بر اساس درجه نشانه ها انتخاب كنيد.

خونريزي‌. ممكن است خون‌ قرمز روي آن به‌ طور رگه‌هايي‌ در دفع مدفوع مشاهده گردد يا بعد از دفع مدفوع خون‌ خيلي كمي در مدت‌كوتاهي‌ چكه‌ چكه بريزد.درد، خارش‌ يا ترشح‌ مخاطي‌ بعد از دفع مدفوع وجود يك‌ برآمدگي در مقعداحساس‌ تخليه نشدن راست‌ روده‌ به‌طور كامل‌ بعد ار دفع مدفوع. (اين‌ وضعيت فقط درباره همورئيد بزرگ‌ مشاهده مي‌شود.)
علت هاي هموروئيد يا  درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر اصلي ترني فاكتورهاي اثرگذار در مبتلا شدن به هموروئيد عبارت از فشار پي در پي به‌ سياهرگ‌هاي‌ مقعد يا راست‌ روده‌، نشستن‌ يا ايستادن‌ به‌ مدت‌ دراز مدت، چاقي، يبوست، كاسته شدن توان ماهيچه‌هاي كناره مقعد به خصوص در سن هاي بالاتر و رژيم‌ غذايي‌ بدون فيبر خوراكي مي باشد. ‌

افزون بر اينها جراحي‌ راست‌ روده‌ يا پارگي‌ مجراي‌ تناسلي‌ به‌ موقع زايمان‌ و بخيه كردن دوباره آن‌، مبتلا شدن به بيماري‌هاي‌ كبدي‌، مبتلا شدن به سرطان‌ روده‌ بزرگ‌، بالا رفتن فشارخون‌ در سياهرگ‌هاي‌ دستگاه‌ گوارش، فشار دادن به شكم هنگام اسهال و مدفوع خشك و محكم از علت هاي رايج هموروئيد مي باشند. همينطور خيلي از زنان در زمان دوره بارداري گرفتار همورئيد يا درمان بواسير  مي‌شوند. افزون بر اينها عوامل ديگري مانند جابجا نمودن وسايل سنگين، ورزش نكردن يا تمرينات ورزشي خيلي سخت و سنگين، سرفه مزمن مي‌توانند باعث طهور اين بيماري شوند.

منبع: علائم بواسيروعلل آن


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۴:۳۶ توسط:jodyy موضوع:

علائم بواسيروعلل آن

هموروئيد يا بواسير، حجيم شدن وريدهاي مقعد و ضعف كناره مقعد مي باشد كه قادر است با التهاب خونريزي و در مواقعي با انسداد رگ بوسيله لخته خون توام باشد، در بعضي از اشخاص توانايي ژنتيكي آن يافت مي شود و خونريزي ان مي تواند به طور قطره و پس از دفع مدفوع و به حالت خون در مدفوع صورت گيرد.

غالبا دردي وجود ندارد تا زماني كه آن ناحيه زخمي پيدا شود و يا با درمان بواسير يا هموروئيد با ليزر انسداد رگ به وجود آيد.

درجه بندي  درمان هموروئيد

هموروئيد و بواسير با توجه به حاد بودن آن درجه بندي مي گردد به اين معني كه احتمال دارد تنها خونريزي وجود داشته باشد يا احتمال دارد به طور توده اي از مقعد به بيرون رانده شود كه خودش به درون برگردد يا به كمك دست با هل دادن به درون رانده شود.نشانه هاي رايج همورئيد يا درمان بواسير خونريزي‌. ممكن است خون‌ قرمز روي آن به‌ طور رگه‌هايي‌ در دفع مدفوع مشاهده گردد يا بعد از دفع مدفوع خون‌ خيلي كمي در مدت‌كوتاهي‌ چكه‌ چكه بريزد.درد، خارش‌ يا ترشح‌ مخاطي‌ بعد از دفع مدفوع وجود يك‌ برآمدگي در مقعداحساس‌ تخليه نشدن راست‌ روده‌ به‌طور كامل‌ بعد ار دفع مدفوع. (اين‌ وضعيت فقط درباره هموروئيد بزرگ‌ مشاهده مي‌شود.)التهاب‌ و متورم شدن

منبع: علائم بواسير


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۴:۰۰ توسط:jodyy موضوع:

عوارض هموروئيد

پرولاپس (يعني بيرون افتادگي هموروئيد از مقعد)، خونريزي و به وجود آمدن كانونهاي نكروزي در گره هاي هموروئيد از نمونه عارضه هاي هموروئيد هستند.

لخته شدگي گره هاي هموروئيد يكي از وخيم ترين عارضه هاي آن است. اين پروسه مي تواند به سياهرگهاي غشاء مخاط راست روده هم منتقل شود.

احتمال دارد تورم و التهاب به ديواره بيروني راست روده، اسفنكتر مقعد، كناره مقعد و حتي عضوهاي تناسلي منتشر گردد. فشرده شدن بافت هاي ملتهب و ورم كرده به بخش هاي گوناگون عصب و انتهاهاي آنها باعث دردهاي زياد در مقعد و كناره آن مي گردد.

مبتلا به هموروئيد درمان بواسير نمي تواند بنشيند و تحرك لازم را داشته باشد، و مجبور مي كشد دراز بكشد تا درد كمتر شود. احتمال دارد تب بيمار به ۵ / ۳۷ تا ۸ /۳۸ درجه زياد شود. آنمي فقر آهن هم از نمونه عارضه هاي خونريزي مزمن هموروئيد است.


پيشگيري از عارضه هاي بواسير  رژيم غذايي مناسب. خوردن غذاهاي فيبردار و افزودن ۱ تا ۲ قاشق غذاخوري پودر سبوس به غذا و يا حل آن در ۸۰ اونس آب.پيشگيري از چاق شدن و رزش منظم و مرتبفعال و پر تحرك كردن زندگياستفاده متعادل مشروبات الكليحمام آب گرم نشسته پمادهاي بي حس كننده موضعيمراعات اصولي بهداشت و نظافت شخصي. به خاطر نبود نظافت شخصي و درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر ، از هر ۲ بيمار يكي از آنها گرفتار اين بيماري مي گردند.

بايد دانست كه در ۱mm3 مدفوع انسان سالم تقريبا  ۱۷ ميليون ميكروب يافت مي شود. اگر مبتلا به هموروئيد پس از توالت مقعد و كناره هاي آن را به خوبي شستشو ندهد تقريبا ۳-۴mm3 از جرم مدفوع در كناره مقعد مي مانند و باعث زياد شدن دائمي و گسترش عفونت در آن مي گردند.

منبع: عوارض هموروئيد


برچسب: بواسير، هموروئيد، درمان هموروئيد، درمان بواسير، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۲:۵۳ توسط:jodyy موضوع: