بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد .

بواسير يا هموروئيد چيست و راه هاي درمان بيماري بواسير يا هموروئيد

شدت علايم هموروئيد

هموروئيد به علت افزايش فشار بر روي وريدهاي ناحيه لگن و مقعد ايجاد مي‌شود. شدت علايم هموروئيد و طول مدت ناراحتي بستگي به ناحيه درگير شده دارد.فشار دايم باعث تضعيف بافت‌هاي حامي وريدها در كانال مقعد مي‌شود و در اين حالت بافت‌ها و وريدهاي متورم كه به سمت كانال مقعد مي‌باشند، متورم وموجب هموروئيد داخلي شده و يا زير‌پوست اطراف مدخل را برآمده مي‌كنند كه اين مرحله هموروئيد خارجي است.

در صورت عدم درمان بواسير و توجه به نكته‌هاي قابل اهميت، خون در وريدها جمع شده، در نهايت وريد ملتهب شده در بافت اطراف ناحيه كشيده شده و هموروئيد پيشرفته ايجاد مي‌شود. علل اصلي افزايش فشار، مي‌تواند اسهال يا يبوست پايدار باشد.عوامل مرتبط با هموروئيد عواملي نظير افزايش وزن، به ويژه در ناحيه لگن و شكم كه بر وريدهاي لگن فشار مي‌آورد و يا در طول بارداري و زايمان كه تغييرات هورموني باعث افزايش جريان خون و گشاد شدن بافت‌هاي نگهدارنده در لگن مي‌شوند، مي‌توانند باعث به وجود آمدن بواسير شوند.از طرف ديگر بيماري‌هايي مانند: بيماري‌هاي طولاني مدت قلب‌وعروق و كبد كه منجر به جمع شدن وزن در ناحيه شكم و لگن مي‌شوند و نيز تومورهاي ناحيه لگن نيز مي‌توانند باعث ايجاد هموروئيد شوند.درمان هموروئيد يا بواسير با ليزر

نشانه‌هاي هموروئيد(بواسير)، شامل: خارش، درد مقعد به ويژه هنگام نشستن، وجود خون قرمز روشن روي دستمال توالت يا مدفوع ( خون در مدفوع ) و نيز تورم دردناك يا وجود توده در مقعد، التهاب احساس تپيدن و درد هنگام حركات روده و شكم است.در هموروئيد داخلي ممكن است بيمار وجود آن را حس نكند به دليل آنكه فيبرهاي عصبي حساس به درد در غشاهاي داخلي مقعد وجود ندارند در حالي كه معمولاً خونريزي وجود دارد. البته گاهي اوقات هموروئيد داخلي از مقعد به خارج از بدن بيرون مي‌زند و تحريك پذير و دردناك مي‌شود كه به آن هموروئيد برآمده مي‌گويند. در حالي كه در هموروئيد خارجي، خون جمع شده و باعث درد شديد و تورم و خارش و التهاب همراه با خونريزي مي‌شود.

روش هاي پيشگيري از هموروئيد

• بهترين راهكار براي پيشگيري از هموروئيد نرم نگه داشتن مدفوع و دوري از يبوست است زيرا اين امر باعث كاهش فشار و كشش روده مي‌شود.

• ورزش (پياده‌روي) و افزايش مصرف فيبر در رژيم غذايي به كاهش يبوست و كشش از راه ايجاد مدفوع نرم‌تر كمك مي‌كند. فيبرهاي نامحلول، حجم مدفوع را افزايش مي‌دهند و نوشيدن آب كافي به همراه غذاي پرفيبر باعث ايجاد مدفوع حجيم‌تر و نرم‌تر مي‌شود، كه به راحتي از مجراي گوارشي رد مي‌شود. منابع فيبري شامل: ميوه و سبزي، حبوبات و غلات سبوس‌دار است.افرادي كه به هر دليل قادر به مصرف منابع غني فيبر نيستند، بهتر است از مكمل‌هاي فيبر استفاده كنند. يكي از اين مكمل‌ها سبوس پسيليوم است كه طبق نظر پزشك تجويز مي‌شود. گفتني است گاهي مصرف مكمل‌هاي فيبر باعث يبوست و توليد گاز مي‌شود. براي جلوگيري از اين عوارض بايد مكمل‌ها به تدريج به برنامه غذايي افزوده شده، همراه با آب كافي مصرف شوند. ميزان آب بايد دست‌كم ۸ ليوان در روز باشد.• مصرف نمك زياد باعث احتباس مايعات و در نتيجه تورم بافت هموروئيدي مي‌شود. بنابراين مصرف نمك بايد محدود شود. نكته ديگر اينكه مصرف ملين‌ها و داروهايي كه حركات روده را افزايش مي‌دهند نيز مفيد نيست، زيرا مي‌توانند باعث اسهال و شدت علائم هموروئيد شوند.

منبع: شدت علايم هموروئيد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۵:۳۶ توسط:jodyy موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :